Peter Schreyer mag je gerust een legende noemen. Een legende op het gebied van autodesign. Vijftien jaar geleden kwam hij naar Hyundai Motor Group. Hij zorgde ervoor dat Hyundai uitgroeide tot een van de grootste autofabrikanten ter wereld. Wat is zijn geheim? Je hoort het in een nieuwe aflevering van de podcastserie van Hyundai Are We There Yet?
IONIQ 5, TUCSON en KONA
Lang geleden was Peter Schreyer hoofdontwerper bij Audi en VW en tekende hij onder andere de Audi TT en Golf IV. Nu is hij President en Head of Design Management van Hyundai Motor Group en verantwoordelijk voor onder meer de uiterst succesvolle IONIQ 5, TUCSON en KONA. In de podcast vertelt Peter Schreyer over hoe hij inspiratie opdoet voor zijn designs. Hij is een fervent reiziger, wandelt veel en geeft zijn ogen goed de kost. Zo heeft hij een eigen stijl ontwikkeld waarbij hij afwijkt van autotrends. Hij neemt juist risico’s en vermijdt mainstreamconcepten.
Vergelijkbaar met een jazzband
Peter Schreyer vergelijkt zijn aanpak met die van een jazzband: een groep mensen die allemaal verschillende skills hebben, maar hetzelfde doel voor ogen hebben en precies weten waar ze naartoe willen door te improviseren, te variëren en uiteindelijk iets moois te creëren. ‘Wanneer je iets ontwikkelt, moet je ook durven falen’, aldus Peter Schreyer. ‘Je moet verschillende richtingen verkennen. Wanneer je erachter komt dat een bepaalde richting niet werkt, is dat geen mislukking maar een belangrijke, nieuwe ervaring die je helpt nog beter te worden.’
Prominenten uit de wereld van Hyundai
Are We There Yet? wordt gehost door Suzi Perry. De Britse tv-presentatrice ontvangt voor haar tweewekelijkse podcastserie prominenten uit de wereld van Hyundai die zich bezighouden met de toekomst van mobiliteit in het algemeen en het merk in het bijzonder. Are We There Yet? omvat een heel breed spectrum, van elektrische autosport en vliegende auto's tot Hyundai's bedrijfsstrategie en toekomstvisie. Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen bij Hyundai? Meld je dan nu aan voor onze digitale nieuwsbrief.