iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai maakt méér dan alleen auto’s. Wat dacht je van robots, vliegende taxi’s ...

Dat Hyundai allang niet meer alleen auto’s maakt, wist je waarschijnlijk al. Hyundai is veel meer dan dat; we maken robots, ontwikkelen zelfstandig rijdende auto’s en zoeken het, letterlijk en figuurlijk, hogerop met Urban Air Mobility (UAM). Om de transformatie van een traditionele autofabrikant naar een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen nog meer onder de aandacht te brengen, lanceert Hyundai het derde en laatste hoofdstuk van zijn ‘Progress’-communicatiecampagne. De slogan van de campagne luidt: Let Hyundai power your world.

Met het nieuwste hoofdstuk van zijn ‘Progress’-communicatiecampagne en de slogan Let Hyundai power your world positioneert Hyundai zich als een leider op het gebied van elektrische mobiliteit, duurzaamheid en toekomstige mobiliteitsdiensten. Innovatieve technologieën zoals Vehicle-to-Load (V2L) maken dat mogelijk, evenals de vele inspanningen van Hyundai om te komen tot een duurzame samenleving.

Drie pijlers waarop Hyundai leiderschap toont

De nieuwste campagne richt zich op drie pijlers waarop Hyundai leiderschap toont. De eerste is elektrificatie en heeft betrekking op hoe Hyundai toonaangevend is met elektrische voertuigen en zijn Electric Global Modular Platform (E-GMP). De tweede pijler betreft technologie & innovatie en omvat aandachtsgebieden als Urban Air Mobility (UAM) en robotica om geavanceerde mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen. De derde pijler is duurzaamheid en verwijst naar nieuwe technologieën die Hyundai ontwikkelt om de samenlevingen van de toekomst te ondersteunen.

Met de focus op elektrificatie en innovatie bouwt de nieuwste campagne voort op de twee eerdere succesvolle campagnes. De bekroonde Next Awaits-campagne, gelanceerd in het voorjaar van 2019, draaide om het erfgoed en de progressieve geest van Hyundai en liet zien hoe ver de autofabrikant het in slechts 50 jaar na de oprichting had geschopt; aanvankelijk als een volger, maar al snel als een leider op het gebied van elektrische mobiliteit.

In 2021 volgde de prijswinnende campagne On to Better, waarin Hyundai’s toewijding aan elektrisch rijden werd geïllustreerd aan de hand van de toekomstvisie Progress for Humanity. Deze campagne liet zien hoe Hyundai grenzen verlegt om het nieuwste en breedste gamma geëlektrificeerde modellen in de populaire klasse van de SUV’s te realiseren.

Slimme en duurzame mobiliteitsoplossingen

‘Met het derde hoofdstuk van onze ‘Progress’-communicatiecampagne benadrukken we de positie van Hyundai als leider op het gebied van elektrificatie, technologie & innovatie en duurzaamheid’, aldus Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing en Product bij Hyundai Motor Europe. ‘Door te laten zien dat we over veel expertise beschikken op deze gebieden, verstevigen we onze positie als vertrouwd merk om zo onze band met nieuwe en bestaande klanten verder te kunnen ontwikkelen. We geven invulling aan onze visie Progress for Humanity door de samenleving te voorzien van toekomstbestendige, slimme en duurzame mobiliteitsoplossingen.’

De nieuwste campagne begint met te illustreren hoe de perceptie van Hyundai’s positie in de wereld van elektrisch rijden is geëvolueerd. Geavanceerde EV-technologie brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht de afstand. Dit verhaal wordt verteld in de boeiende ‘Grandpa’-films die merk- en productbewustzijn vergroten en tegelijkertijd de rol van de IONIQ 5 en IONIQ 6 in het versterken van Hyundai's EV-leiderschap benadrukken.

Dit wordt ondersteund door het feit dat Hyundai beschikt over de grootste line-up geëlektrificeerde voertuigen ter wereld, waaronder de IONIQ 5 – Auto van het Jaar 2022 – en de Electrified Streamliner IONIQ 6 die onlangs zijn digitale wereldpremière beleefde. Beide modellen zijn gebouwd op het E-GMP-platform van Hyundai Motor Group dat grote voordelen biedt in vergelijking met de bestaande platforms, zoals betere laadprestaties, een groter rijbereik en meer binnenruimte.

High-performance conceptauto’s RN22e en N Vision 74

Hyundai zal blijven investeren om innovatie op het gebied van elektrische mobiliteit te stimuleren. Hyundai N, de sportieve divisie van Hyundai, onthulde onlangs de RN22e en de N Vision 74. Beide high-performance conceptmodellen zijn inspirerende ‘rijdende laboratoria’ die de ambitie van Hyundai laten zien om toonaangevend te zijn in een emissievrije toekomst en de verbinding tussen autosport en duurzame aandrijvingen willen maken.

Voor Hyundai’s ‘Progress’-campagne is ook een reeks films ontwikkeld speciaal voor social media. Deze films richten zich op een aantal specifieke kenmerken van de IONIQ 5 en IONIQ 6, waaronder V2L-technologie, ultrasnelle oplaadmogelijkheden, relaxstoelen, verschuifbare middenconsole, preconditioning van de batterij, duurzame materialen, digitale zijspiegels en een volledig elektrisch rijbereik van de IONIQ 6 van meer dan 600 kilometer.

In september zal het vervolg van de campagne laten zien hoe de visie van Hyundai verder reikt dan alleen auto’s. Daarmee wil Hyundai aandacht generen voor de technologische innovaties en partnerschappen die ertoe hebben geleid dat Hyundai een van de toonaangevendste technologiemerken is geworden met aandacht voor tal van slimme mobiliteitsoplossingen. Denk aan Urban Air Mobility (UAM), de autonoom rijdende IONIQ 5-robotaxi en de robothond Spot die helpt bij het uitvoeren van inspecties bij onder andere energie- en nutsbedrijven.

Toekomstvisie Progress for Humanity

Zowel de ‘Waves’- als de ‘Crybaby’-stories laten zien hoe Hyundai’s toekomstvisie Progress for Humanity draait om het oplossen van problemen en het dichter bij elkaar brengen van mensen.

De story ‘Lights’ laat zien hoe de alternatieve aandrijflijnen van Hyundai verdere vooruitgang mogelijk maken voor de samenleving. Daarnaast laat ‘Lights’ zien hoe Hyundai investeert in ecologische technologieën om duurzame samenlevingen te ondersteunen, zoals Vehicle-to-Load (V2L) waarmee elektrische apparaten als een laptop en een televisie, maar ook een elektrische fiets, van stroom kunnen worden voorzien.

In de toekomst zal Hyundai zijn aanbod van energieoplossingen verder uitbreiden aan de hand van V2G-technologie (Vehicle-to-Grid). Daarmee kan energie in de batterij van een elektrische auto worden teruggeleverd aan het elektriciteitsnet – ook wel grid – om bijvoorbeeld een huishouden of kantoor te voorzien van stroom. Hyundai werkt momenteel samen met We Drive Solar in Utrecht waar tientallen exemplaren van de IONIQ 5 – voorzien van V2G-technologie – dienstdoen als bidirectionele productieauto.

Aantrekkingskracht verder uitbreiden

Hyundai heeft zijn productaanbod de afgelopen jaren flink vernieuwd; van de nieuwste generatie TUCSON met zijn geavanceerde hybride-aandrijflijnen tot de volledig elektrische IONIQ 5 en IONIQ 6. Dankzij hun vele design- en technologische innovaties bieden deze modellen Hyundai de kans zijn aantrekkingskracht uit te breiden tot ver buiten de traditionele klantenkring.

Door zich te focussen op onderwerpen over innovatie wil Hyundai met zijn ‘Progress’-campagne een nog breder publiek bereiken. De doelgroep bestaat vooral uit technologie- en innovatiebewuste opinieleiders die op de hoogte willen blijven van de nieuwste technologie, gadgets en digitale innovaties en mensen die een duurzaam leven leiden en hierover geïnformeerd willen worden.

De nieuwste campagne gaat deze maand van start met een multiplatformcampagne die onder meer bioscoop-, televisie-, sociale media- en dealerreclame omvat.

Blijf op de hoogte

Op de hoogte blijven van het laatste technologische ontwikkelingen bij Hyundai? Meld je dan nu aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.



Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen