iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Automotive Brand Contest: i30 Fastback en NEXO in de prijzen

Voor de tweede keer op rij is Hyundai in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Automotive Brand Contest design awards. De Hyundai i30 Fastback werd onderscheiden voor zijn exterieurdesign, de Hyundai NEXO kreeg de eerste prijs voor beste mobiliteitsconcept.

Vorig jaar was het dus ook al raak. Toen sleepte de Hyundai i30 hatchback maar liefst drie onderscheidingen in de wacht: voor het beste interieurontwerp en het beste exterieurontwerp in de categorie volumemerken en in de categorie Best Brand of the Year.

Elegant design

De jury van de Automotive Brand Contest was onder de indruk van het elegante design van de Hyundai i30 Fastback. De aflopende daklijn, de brede wielkasten en de stijlvolle contouren zorgen voor een premiumgevoel van kwaliteit en ruimte bij de dynamische vijfdeurscoupé.

De Hyundai i30 is de onbetwiste DNA-drager van onze line-up en laat zien hoe groot de stappen zijn die Hyundai heeft gezet op het gebied van design. Van deze moderne middenklasser zijn behalve een fastback en een stationwagen ook een hatchback en een snelle N-sportversie.


Ontdek de i30 Fastback

 

Innovatieve waterstofauto

De Hyundai NEXO is een innovatieve waterstofauto met geweldige rijeigenschappen. De SUV – met slechts 4 % bijtelling voor zakelijk rijders – kan maar liefst 665 kilometer (volgens WLTP) afleggen op een volle tank waterstof. Bovendien is de NEXO geheel emissievrij. Dat betekent dat er tijdens het rijden geen schadelijke stoffen (CO2) vrijkomen.

De Hyundai NEXO legde als eerste elektrische auto met brandstofcel zelfstandig een afstand van 190 kilometer af, van de Koreaanse hoofdstad Seoul naar Pyeongchang. De NEXO is uitgerust met Level 4 autonome rijtechnologie. Daartoe behoren onder meer het wisselen van rijstrook en het automatisch uitvoeren van inhaalacties.


Ontdek de NEXO

 

Internationale jury

De Automotive Brand Contest – geïnitieerd door het Duitse Design Council – eert jaarlijks product- en communicatieontwerpen van automerken op internationaal niveau. Een zeskoppige internationale jury kent de prijzen toe in veertien categorieën. Het Duitse Design Council is als een stichting in 1953 opgericht en is een van 's werelds meest toonaangevende centra voor design.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen