iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Pers over de Hyundai i10: Wéér de beste compacte auto van Nederland

Het AD is zeer onder de indruk van de nieuwe Hyundai i10. Zo stelt de testredacteur: de nieuwe generatie van de i10 doet ons versteld staan van zijn volwassen kwaliteiten. En: de standaard veiligheidsuitrusting is ronduit indrukwekkend. Dat klinkt veelbelovend! Wij verzamelden enkele mooie quotes uit het artikel.

Achterin heb je meer dan genoeg been- en hoofdruimte en ook de bagageruimte is met 252 liter een van de grootste in deze klasse.

Het infotainment is eveneens bij de tijd, met een snel en logisch werkend systeem en met 8 inch heeft de geteste auto beslist geen armoedig, klein scherm.

Het uit prima materialen opgebouwde dashboard en volwassen instrumentarium doen denken aan auto’s uit hogere prijsklassen.

De veiligheidsuitrusting is indrukwekkend. Deze auto remt automatisch om ongevallen te voorkomen, bedient automatisch het grootlicht én hij let erop dat je niet onbedoeld buiten je rijstrook belandt.

Deze Hyundai schakelt goed, stuurt fijn en het verrassend goede onderstel combineert voldoende veercomfort met een stevige wegligging.

Benieuwd welk eindcijfer de nieuwe Hyundai i10 krijgt van het AD? Lees het hier.

Multitest Autoweek

Toen de tweede generatie Hyundai i10 zeven jaar geleden op de markt kwam, groeide hij in no-time uit tot een sensatie in zijn klasse. AutoWeek riep hem zelfs direct uit tot beste compacte auto van Nederland. Met de komst van spiksplinternieuwe derde generatie Hyundai i10 vindt Autoweek het de hoogste tijd voor een nieuwe, uitgebreide test tussen de populairste A-segment-auto’s. En ook nu mag de Hyundai i10 zich de allerbeste noemen.

In de Multitest van AutoWeek neemt de nieuwe Hyundai i10 het op tegen de Kia Picanto, Mitsubishi Space Star, Peugeot 108, Renault Twingo en VW Up. We citeren:

Waar de meeste auto’s na zeven jaar een opvolger krijgen, gaan sommige modellen doodleuk een decennium mee. Zo niet bij Hyundai, want dat brengt netjes na zeven jaar een gloednieuwe i10 op de markt.

De vorige i10 kroonde zich bij zijn komst in 2013 direct tot testwinnaar.

Interessant is de toegenomen wielbasis. […] Daardoor is de beenruimte achterin ongekend riant voor dit segment.

In de compacte Hyundai waan je je welhaast in een stretched limo.

Was het interieur van de vorige i10 al bovengemiddeld volwassen, het nieuwe dashboard kan qua afwerking wedijveren met menig B-segmenter.

Ergonomisch valt er weinig op af te dingen, de bediening is logisch en er is veel opberg- en aflegruimte.

De stoelen zitten prettig en geven een goede zijdelingse steun.

Op veiligheidsgebied loopt de i10 voorop: rijbaanassistent, waarschuwing voor kopstaartbotsingen met voetgangersdetectie, grootlichtassistent en verkeersbordherkenning zijn standaard op elke i10.

De concurrentie zal er een hele kluif aan hebben om ook maar in de buurt van deze nieuwe i10 te komen.

Hyundai heeft de i10 op de juiste punten bijgeslepen, waardoor het de meest volwassen, uitgebalanceerde en complete auto is in dit segment.

Het hele artikel lees je in AutoWeek nummer 13.

Dubbeltest Hyundai i10 vs. Volkswagen Up

Hoe compleet de nieuwe Hyundai i10 nu eigenlijk is, bewijst hij in deze Dubbeltest van AutoWeek. Daarin neemt hij het op tegen de Volkswagen Up die al sinds 2011 vrijwel ongewijzigd op de markt is en behalve gedateerd ook nog eens fors duurder is. Benieuwd naar het oordeel van het testteam? Bekijk hieronder de video.

RDMagazine: 'De i10 heeft het allemaal'

Het RDMagazine schrijft dat de Hyundai i10 zijn concurrenten op tal van elementen voorblijft. Een aantal quotes uit de test:

De vormgeving is vlot en zelfs een tikkeltje stoer. Met die 16 inch wielen bijvoorbeeld. En het dak kan in een contrastkleur worden gespoten.

Vier volwassenen hebben genoeg plaats, ook voor de benen op de achterbank. Zelfs het bagagevolume van 252 liter blijkt heel volwassen.

Een 8 inch navigatiescherm, achteruitrijcamera, volautomatische airconditioning, inductieladen van de telefoon, Lane Keeping Assist: de i10 heeft het allemaal.

De 1 liter motor gekoppeld aan een vijfbak levert een mooie mix tussen keurige prestaties en een gunstig brandstofverbruik in de praktijk.

De i10 biedt als model in het A-segment een binnenruimte die zich gemakkelijk laat vergelijken met grotere auto’s van een paar jaar geleden.

Het hele artikel lees je hier.

 

Hoe ziet jouw ideale Hyundai i10 eruit?

De nieuwe Hyundai i10 valt vooral op door zijn volwassen uitstraling en immense binnenruimte. Ontdek hem zelf op de speciale Hyundai i10-pagina. Of stel hem direct helemaal naar jouw eigen smaak samen in de car configurator.


Hyundai i10 samenstellen

 

Lees ook:

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen