Het hele artikel lees hier.
De N Line-uitvoering is de absolute topversie van de Hyundai i10. Behalve heel sportief is hij ook lekker dik uitgerust en bedraagt het vermogen van de turbo-aangedreven 1,0-liter driecilinder maar liefst 100 pk. ‘Logisch dat rijplezier een belangrijk selling point is van de i10 N Line’, aldus de testredacteur van Dagelijkauto.nl. Hij nam de i10 N Line mee voor een uitgebreide rijimpressie. ‘Het gemak waarmee de auto zich door de bochten laat rijden smaakt naar meer.’ Benieuwd naar de rijtest?
De i10 N-Line verbergt zijn sportieve intenties niet. Onder iedere hoek is er wel een rood sierdeel dat afsteekt tegen de grijsblauwe Slate Blue lakkleur.
De rode accenten gaan vrolijk door op de ventilatieroosters, het stuur en de tellers in het dashboard. Bijna even excentriek zijn de 3D sierdelen die een golvende lijn op het dashboard en de deuren tekenen.
Bij het wegrijden van het stoplicht is ons al gelijk één ding duidelijk, dit is geen standaard Hyundai i10. De 33 extra pk’s zorgen ervoor dat de 100 km/h bereikt is in slechts 10,6 seconden.
De i10 N-Line danst van de ene naar de andere bocht met een vrolijke 3 cilinderbrom als soundtrack. Klein maar gewillig grijpt die iedere mogelijkheid aan om je aan te sporen net wat harder te gaan.
Een bijkomend voordeel van het geringe gewicht is het verbruik. Je kan de i10 de hele dag boven de 3000 toeren laten brommen en alsnog maar 1 op 17 l/km verbruiken.
De snelheid zal uiteraard lager liggen dan die van een grotere GTI of een snellere ST-Line, maar op het punt van rijplezier staat het absoluut op gelijke hoogte.
Laat de Hyundai i10 N-Line dan vooral ook een voorbeeld zijn voor andere automerken: zo kan het ook. 300 pk is leuk, maar 100 pk is soms nog leuker.
Hoe ziet jouw ideale Hyundai i10 eruit?
Benieuwd wat de Hyundai i10 allemaal nog meer te bieden heeft? Ontdek hem zelf op de speciale Hyundai i10-pagina. Of stel hem direct helemaal naar jouw eigen smaak samen in de car configurator.
Hyundai i10 samenstellen