iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

NRC over de nieuwe i20: ‘Een eersteklas auto’

Vraag Bas van Putten een rijimpressie van een nieuwe auto te maken en je weet een ding zeker: die móet je lezen. Want behalve een uitgebreide en kritische omschrijving van wat de auto allemaal wel en niet kan en vooral: hoe het wél of níet zou moeten zijn – schotelt de autorecensent van NRC je vooral een heerlijk stukje proza voor. En dat maakt het lezen van een testverslag – in dit geval over de nieuwe Hyundai i20 – nóg veel leuker. Kijk maar (lees verder onder de foto):

Technisch is de nieuwe Hyundai i20 up-to-date.

Kijk die nieuwe i20 dan. Polo-achtige vouwlijntjes en een Z-vormige lichtshow achterop staan trendy op hun streepjes. De koket doorlopende reflectorbalk tussen de achterlichten doet een Audi-stand-up. […] Hoera, de weg naar een Echte Europese Designtaal is gevonden.

Technisch is de nieuwe i20 up-to-date. Het 48V-logo op de voorschermen staat niet voor het aantal kleppen maar voor de 48-volt-accu die een mild hybrid van hem maakt.

Hij heeft adaptive cruise control en een automatische afremfunctie, die de auto ook voor kruispunten en rotondes zelfstandig vertraagt.

Pluimen voor het analoge ventilatiecluster, de ouderwetse handrem en de versnellingspook, een beetgrage staak zonder moeilijke designknobbels. De zeventraps automaat is geen wonder van verfijning, maar dienstwillige dienaar.

De nieuwe Hyundai i20 heeft adaptive cruise control en een automatische afremfunctie.

De driecilinder is een Aziatisch brokje onverstoorbaarheid, vlot zonder ballen; 100 pk is nooit te min. Het verbruik blijft schommelend tussen 1 op 18 en 1 op 20 acceptabel.

Completer kan niet. Ik sta er bijna van te kijken dat ik de bestuurdersstoel handmatig moet verstellen. Hij heeft sfeerverlichting, stoel- en stuurverwarming, drive-modes van ‘eco’ tot ‘comfort’ en ‘sport’.

Het digitale instrumentarium is een vriendelijk info-infarct vol knipperende verkeersborden, die hij natuurlijk ook herkent, en infobalken met het ‘actuele’ en gemiddelde verbruik.

In de spits kunnen op het multimediascherm opeens omgevingsbeelden van de boordcamera’s verschijnen, en een waarschuwing je biotoop te controleren op nabij verkeer. Dan sta je dus in de file op de Ring A10. Koekoek.

Het hele artikel op NRC.nl lees je hier.

De nieuwe Hyundai i20 heeft sfeerverlichting, stoel- en stuurverwarming.

Maak kennis met de nieuwe i20

De nieuwe Hyundai i20 is er vanaf 18.635 euro. Dit is de Hyundai i20 in de al zeer rijk uitgeruste uitvoering i-Motion. Naast deze basisversie telt de Hyundai i20 nog eens drie uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart en Premium.


Ontdek de nieuwe i20

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen