iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Auto Review over de nieuwe i20: ‘Polootje pesten’

Als de kop boven het artikel in Auto Review – Polootje pesten – nog niet prikkelend genoeg is, dan nodigt het intro wel uit tot verder lezen: Geen andere compacte hatchback steekt de Volkswagen Polo zó serieus naar de kroon als de Hyundai i20. En nu is er van dit model een geheel nieuwe generatie. Die is nóg beter dan zijn voorganger. Dát belooft wat voor de rest van de rij-impressie in het automagazine Auto Review. Een paar quotes (lees verder onder de foto):

In 2021 mag een geheel nieuwe Hyundai i20 laten zien of hij de suprematie van de Polo kan doorbreken.

Verrassend. Dat was de uitslag van onze vergelijkende test in het voorjaar van 2016, tussen vijf van de beste modellen uit het B-segment. Niet de gedoodverfde nummer 1 uit deze klasse – de Volkswagen Polo – scoorde meeste punten, maar de Hyundai i20. Wie had dat verwacht!?

In 2021 worden de kaarten opnieuw geschud. En mag een geheel nieuwe Hyundai i20 laten zien of hij de suprematie van de Polo kan doorbreken. Maar dan moet hij wel eerst het grote publiek overtuigen van zijn kwaliteiten.

De wielbasis is gegroeid. Dat heeft altijd een gunstig effect op de binnenruimte. Voorin zit je riant, in een stoel die overal de juiste steun aan je lichaam te bieden heeft. Op de achterbank is de i20 voor een auto in het B-segment zelfs bovengemiddeld ruim.

In het midden eist het 10,25-inch beeldscherm (standaard vanaf de Comfort) de hoofdrol op. Door de hoge plaatsing van het display hoef je je ogen amper van het verkeer af te wenden, wanneer je de instructies van het navigatiesysteem volgt of van radiozender wilt wisselen.

Op de achterbank is de Hyundai i20 voor een auto in het B-segment zelfs bovengemiddeld ruim.

Allerlei hulpsystemen maken het leven van de bestuurder gemakkelijker en veiliger. Afhankelijk van de gekozen uitvoering, blijft de i20 automatisch binnen de lijntjes, en stuurt hij vanzelf terug als je in de dode hoek een andere verkeersdeelnemer over het hoofd hebt gezien.

Mede dankzij de nauwkeurig schakelende zesversnellingsbak (een zeventraps transmissie met dubbele koppeling is optioneel) neemt de sprint naar 100 km/h niet meer dan 10,4 seconden in beslag. En als je niet elke stoplichtsprint probeert te winnen, blijft het verbruik keurig binnen de perken.

De Hyundai i20 met 1.0 T-GDI-motor kost 21.435 euro. Maar dan krijg je wel meteen de Comfort-uitvoering. […] Pakken we de prijslijst van de Volkswagen Polo erbij, dan zit je met de 95 pk sterke 1.0 TSI en een vergelijkbare uitrusting algauw op zo’n 25.000 euro.

Met de nieuwe Hyundai i20 komt de hegemonie van de Polo op de Nederlandse markt in 2021 zwaar onder vuur te liggen, maar ook de Opel Corsa, Ford Fiesta, Peugeot 208 en Renault Clio moeten opletten.

Het hele artikel lees je in Auto Review.

In het midden eist het 10,25-inch beeldscherm in de Hyundai i20 de hoofdrol op.

Maak kennis met de nieuwe i20

De nieuwe Hyundai i20 is er vanaf 18.635 euro. Dit is de Hyundai i20 in de al zeer rijk uitgeruste uitvoering i-Motion. Naast deze basisversie telt de Hyundai i20 nog eens drie uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart en Premium.

Ontdek de nieuwe i20

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen