iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Rijtesten.nl over de Hyundai i20: ‘Deze auto is iedere euro waard’

Waarom je voor de Hyundai i20 moet kiezen als je op zoek bent naar een compacte middenklasser? Omdat de i20 de perfecte allrounder is van het B-segment, schrijft Rijtesten.nl. Met deze auto bewijst Hyundai (opnieuw) dat het goede, ruime en volwassen auto's kan bouwen die helemaal in lijn liggen met de concurrenten. […] Zonder twijfel durven we te zeggen dat deze auto iedere euro waard is. Benieuwd wat Rijtesten.nl nog meer vindt van de i20? Lees verder onder de foto.

Dat de Hyundai i20 er groot uitziet is niet vreemd. Het is namelijk de langste auto binnen het B-segment.

Ten aanzien van de vorige i20 is de auto 24 mm verlaagd, de wielbasis 5 mm verlengd en de breedte is met 30 mm toegenomen. Dat de auto er groot uitziet is niet vreemd. De i20 is namelijk de langste auto binnen het B-segment.

Met vier personen een lange rit maken is geen enkel probleem in dit fijne interieur. Niet alleen de grote hoeveelheid ruimte draagt bij aan een fijne rit, ook de stoelen zitten erg goed. De zijlingse steun is erg fijn en de voorzetels zijn op alle mogelijke manieren te verstellen.

Het instellen van de temperatuur hoeft niet via lastige menustructuren in het touchscreen, maar kan eenvoudig worden bepaald door fysieke knoppen. Samen met de stoel- en stuurverwarming kom je tijdens winterse omstandigheden niets tekort in deze i20.

Een leuke en stijlvolle gimmick is de LED-sfeerverlichting die Hyundai in het interieur heeft verwerkt. Vooral tijdens nachtelijke ritten geeft dit een bijzonder effect en het gevoel met een auto uit een klasse hoger onderweg te zijn.

De technologie van mild hybride in de Hyundai i20 moet zorgen voor een brandstofreductie van drie tot vier procent.

De technologie van mild hybride moet zorgen voor een brandstofreductie van drie tot vier procent en uiteraard een verminderde CO2 uitstoot. Vooral in het stadsverkeer voegt deze techniek concreet iets toe. Als je namelijk vanuit stilstand optrekt, helpt de Starter Generator de auto sneller en soepeler op gang te komen.

De 48-volt accu helpt de motor tijdens het accelereren met een extra zetje van 4 tot 10 kW extra vermogen wat uiteraard samenhangt met de hoeveelheid opgeslagen energie in de accu en hoe diep je het gaspedaal intrapt.

De auto loopt heerlijk mee in het verkeer en je hebt geen moment het gevoel kracht tekort te komen. Wil je de motor nog iets feller op het gas laten reageren, dan is het mogelijk om de rijmodus in Sport te zetten waarbij de auto wat hoger in de toeren blijft hangen.


Lees hier het hele artikel

De 48-volt accu in de Hyundai i20 helpt de motor tijdens het accelereren met een extra zetje van 4 tot 10 kW extra vermogen.

Maak kennis met de nieuwe i20

De nieuwe Hyundai i20 is er vanaf 18.635 euro. Dit is de Hyundai i20 in de al zeer rijk uitgeruste uitvoering i-Motion. Naast deze basisversie telt de Hyundai i20 nog eens drie uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart en Premium.



Ontdek de nieuwe i20

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen