iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Zo ziet SEVEN eruit en dit kan hij allemaal ...

De razend populaire elektrische IONIQ 5 krijgt er een broertje bij. Nou ja, broertje … SEVEN – zoals de naam van de toekomstige IONIQ-telg luidt – is eigenlijk gewoon een joekel van een SUV die je overdondert met zijn futuristische uiterlijk en lounge-achtige interieur. De imposante concept car werd onthuld op AutoMobility LA in Los Angeles en wij tonen je alvast de eerste foto’s. Benieuwd naar wat hij allemaal in huis heeft? Bekijk dan onderstaande video.

45 Concept en Prophecy Concept

SEVEN borduurt voort op de eerdere studiemodellen 45 Concept uit 2019 – de huidige IONIQ 5 – en de Prophecy Concept uit 2020. De nieuwe creatie is een volgende stap op weg naar een nieuw model in het line-up-merk IONIQ van Hyundai, speciaal voor batterij-elektrisch aangedreven auto’s (BEV).

De concept car SEVEN is bovendien een bewijs van het commitment van Hyundai om in 2045 volledig CO2-neutraal zijn. Dat betekent dat alle energie die Hyundai als autoconcern verbruikt voor zijn producten en wereldwijde activiteiten, afkomstig is uit duurzame energiebronnen.

De concept car SEVEN van Hyundai werd onthuld op de autoshow AutoMobility LA in Los Angeles.

Innovatieve leefruimte op wielen

Elke model van IONIQ biedt een rijbeleving waarbij geavanceerde technologie volledig aansluit bij het dagelijks leven van de gebruikers. Ook SEVEN is daarvan een perfect voorbeeld, met zijn slimme ruimte-indeling en features waardoor een innovatieve leefruimte op wielen ontstaat.

Net als de IONIQ 5 is SEVEN gebouwd op het Electric-Global Modular Platform (E-GMP) van Hyundai, wat onder meer ultrasnelladen met 800V mogelijk maakt. De lange wielbasis en vlakke vloer maken de weg vrij voor een nog slimmere benutting van ruimte en een andere vormgeving.

De concept car SEVEN van Hyundai is een bewijs van het commitment van Hyundai om in 2045 volledig CO2-neutraal zijn.

Aerodynamische silhouet

Het aerodynamische silhouet verschilt duidelijk van dat van een gangbare SUV. De lage en hoekige motorkap, de daklijn en de grote wielbasis verschillen van een doorsnee SUV met verbrandingsmotor en vooral de wielkuipen van SEVEN dragen bij aan zijn krachtdadige uiterlijk.

De wielbasis van 3,2 meter en de vlakke vloer zorgen binnenin SEVEN voor een vrijere indeling van de zitplaatsen. Door het ontbreken van deurstijlen tussen de voor- en achterportieren ontstaat een riante instap naar een uitnodigend interieur dat doet denken aan een premium lounge.

De concept car SEVEN van Hyundai heeft een riante instap naar een uitnodigend interieur dat doet denken aan een premium lounge.

Uittrekbare stuurknuppel

SEVEN toont ook hoe Hyundai autonoom rijden in de toekomst ziet. De uittrekbare stuurknuppel in de leuning van de bestuurdersstoel verdwijnt als deze niet nodig is. Omdat dan ook de besturingselementen niet nodig zijn, is het dashboard volledig vlak met geïntegreerde beeldschermen.

Voorin zijn de twee fauteuil-achtige stoelen draaibaar en achterin bevindt zich een hoekbank, een chaise longue. Als de Smart Hub en de voorstoelen samen met de chaise longue in een zitgroep zijn opgesteld, ontstaat in SEVEN een huiselijke sfeer voor de inzittenden.

Voorin de concept car SEVEN van Hyundai bevinden zich twee fauteuil-achtige stoelen en achterin een hoekbank.

Drankjes in ingebouwde koelkast

Die huiselijke sfeer wordt nog eens geaccentueerd door de ambianceverlichting in de deuren. Terwijl de inzittenden genieten van drankjes uit de ingebouwde koelkast, kunnen ze de schoenen laten opfrissen in speciaal daarvoor ontworpen opbergcompartimenten.

Hyundai focust al jaren op het ontwikkelen van auto’s voor veilig en hygiënisch reizen. In SEVEN is gebruikgemaakt van diverse milieuvriendelijke materialen en toonaangevende features voor een schoon interieur, zoals een Hygiene Airflow System en ontsmetting met behulp van UVC-licht.

De Prophecy Concept is, net als de 45 Concept, een van de modellen waarop het studiemodel SEVEN van Hyundai voortborduurt.

Actieradius tot aan circa 485 km

Het specifiek voor elektrisch rijden ontwikkelde E-GMP-platform garandeert een riante actieradius en opladen gaat zeer snel. Met de 350 kW-lader kan SEVEN het accupakket van 10 naar 80 procent laden in slechts 20 minuten. Het studiemodel is ontwikkeld voor een actieradius tot aan circa 485 km.

SEVEN weerspiegelt de toekomstige designrichting en technologische vooruitgang van Hyundai. Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over deze elektrische SUV? Houd dan deze website goed in de gaten en meld je aan voor de speciale SEVEN-nieuwsbrief.



Inschrijven nieuwsbrief

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen