Gabriele Tarquini krijg je niet snel van zijn stuk. De Italiaan is regerend wereldkampioen in het FIA World Touring Car Cup (WTCR) en wel gewend aan hoge snelheden en halsbrekende capriolen in zijn toerwagen Hyundai i30 N TCR. Maar wat als je hem in een rallyauto Hyundai i20 WRC zet? Eerst als co-driver naast wereldtopper Andreas Mikkelsen van Hyundai en later zelf achter het stuur naast Team Director van Hyundai Motorsport Andrea Adamo? Is hij dan nog steeds zo relaxed? Niet dus … Bekijk de video’s.
‘Rallyrijders zijn knotsgekke coureurs’
‘Het was voor het eerst dat ik niet op asfalt maar op gravel reed en ik was zeer onder de indruk’, aldus Gabriele. ‘De enorme acceleratie, de fantastische wegligging, het ongeëvenaarde remmen: het is allemaal zo verschillend van wat ik gewend ben in een toerwagen. Deze rallyrijders zijn knotsgekke, zeer getalenteerde coureurs. Ik weet niet hoe Andrea zo kalm kon blijven. Zelfs op de passagiersstoel naast een prof als Andreas was ik bang. Het is een totaal andere wereld dan het WTCR, maar net zo fantastisch. Ik hoop dat we op een dag iets terug kunnen doen.’
Sportieve Hyundai’s voor op de gewone weg
Zowel de toerwagen Hyundai i30 N TCR als de rallyauto Hyundai i20 WCR is ontwikkeld door de high performance-divisie van Hyundai. Behalve voor het WTCR en WRC maakt Hyundai ook sportauto’s voor op de gewone weg, zoals de Hyundai i30 N en de Hyundai i30 Fastback N. Wil je ook kennismaken met deze sportieve Hyundai’s?