iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Comfortabel naar het zonnige zuiden in de TUCSON Plug-in Hybrid

Met de auto naar een verre, zonnige (vakantie)bestemming? Dat doe je natuurlijk het liefst in een comfortabele, zuinige reisauto, met veel ruimte voor de bagage, een lekker hoge zit en een riante (semi-)elektrische actieradius. Zoals de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid. Odiel en Jolie van het online automagazine Femmefrontaal reden met deze SUV naar Noord-Italië voor een uitgebreide test. En dit is wat ze er van vonden.

Femmefrontaal over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: ‘We ervaren de TUCSON als bovengemiddeld comfortabel.’

Onze SUV bezit een stekker, maar rijdt vooral op benzine; een plug-in-hybride, dus. Omdat je tijdens een roadtrip wel eens van de gebaande paden moet wijken, is een volledig elektrische auto in gebieden zoals Noord-Italië nog een uitdaging wat betreft infrastructuur. Dus hybride rijden is dan de meest efficiënte en geruststellende optie.

We ervaren de TUCSON als bovengemiddeld comfortabel. Een hele opluchting als je een lange rit voor de boeg hebt. Op het Belgische lappen-wegdek, en bij hoge verkeersdrempels in Italië reageert de TUCSON precies zoals het moet; voorspelbaar en comfortabel. Daarnaast helt hij bijna niet over bij bochtige wegen.

Ook de besturing voelt direct genoeg om medepassagiers niet misselijk op de eindbestemming af te leveren. Met een druk op de knop kunnen we kiezen voor een sportieve rij-modus, maar de inner-atleet in de TUCSON geeft daaraan weinig sjoege. Het is ook een SUV, ragazzi. Vierwielaandrijving heeft ‘ie dan wel. En dat is een hele geruststelling bij een plotselinge sneeuwbui op Zwitserse snelwegen.

Femmefrontaal over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: ‘In gebieden als Noord-Italië is hybride rijden de meest efficiënte en geruststellende optie.’

Ook aan rijhulpsystemen aan boord ontbreekt het ons aan niets. De adaptive cruise control werkt prima, en ook de lane-departure-warning doet zijn werk streng. […] Heel relaxed: de TUCSON PHEV kan zo’n 60 km elektrisch afleggen voordat de benzine motor aanslaat. Ideaal voor iedereen die doordeweeks een korte woon-werkrit aflegt.

In het midden van de cockpit bevindt zich een digitaal display met een hele reeks aanraakgevoelige knoppen. Hoewel we soms nog de voorkeur geven aan echte, fysieke knoppen voor bijvoorbeeld de klimaatregeling, hoef je je bij de Hyundai TUCSON in ieder geval niet door eindeloze menu’s te worstelen om eenvoudige taken uit te voeren.

De zitpositie van de Hyundai TUCSON is niet zo hoog als sommige bestuurders verwachten van een SUV, maar wij vonden het heerlijk. Eindelijk zitten we een keer niet op de bok. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd. Je hoort ons niet klagen.

Daarnaast is de TUCSON nog steeds praktisch van aard. Met een lengte van net geen 4,4 m en een breedte van 1,85 m is hij ruim genoeg voor een gezin van vier of vijf (zelfs de langste tieners zullen zich achterin comfortabel voelen), terwijl de bagageruimte van de TUCSON met 620 liter een van de grootste in zijn klasse is.

Lees hier het hele artikel.

Femmefrontaal over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: ‘De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd. Je hoort ons niet klagen.’

Dáárom kies je voor een plug-in hybride

Wil je graag zuinig rijden, maar vind je de stap naar een volledig elektrische auto nog net iets te groot? Dan is de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid jouw auto! Die heeft behalve een krachtige benzinemotor ook een zuinige elektromotor en een compacte accu waardoor hij maar liefst 50 km volledig elektrisch kan rijden. Ideaal voor korte afstanden (naar de supermarkt of de sportclub), want zo verbruik je veel minder benzine en dat scheelt behoorlijk in de portemonnee.

Ontdek de TUCSON Plug-in Hybrid

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen