iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

‘De TUCSON Plug-in Hybrid is een heel handige reisauto’

Een plug-in hybride combineert het beste van twee werelden. Behalve een brandstofmotor heeft een PHEV ook een elektromotor zodat je volledig elektrisch kunt rijden. In het geval van de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid bedraagt de elektrische actieradius ruim 50 kilometer. Ideaal voor in de stad, maar ook handig – en duurzaam – tijdens langere tripjes. Om te ontdekken hoe hij bevalt als reisauto reed Dagelijksauto.nl met een TUCSON Plug-in Hybrid naar Zuid-Duitsland.

De Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid.

Achter het stuur van de TUCSON voel je dat je in een SUV zit. Het is een uit de kluiten gewassen auto, maar hij is niet onoverzichtelijk groot. Vanuit de cabine heb je goed overzicht op het verkeer om je heen. Mocht je er nog niet zeker van zijn dat er niets in je dode hoek zit, dan kun je dat controleren via de dodehoek-cameraatjes.

Dankzij de grote, comfortabele stoelen kun je veel kilometers afleggen voordat je last van je rug krijgt. Bovendien beschikt onze testauto over stoelverwarming en -verkoeling; zeer aangenaam! Tijdens de reis neemt de TUCSON je veel werk uit handen. Een Lane Departure assistent zorgt ervoor dat je op dezelfde baan blijft en de cruise control is adaptief.

De TUCSON is uniek vormgegeven; in een straatbeeld dat gedomineerd wordt door eenheidsworst, herken je deze Hyundai direct. Zowel van de buiten- als de binnenkant, ziet de TUCSON er aantrekkelijk uit. Andere merken kopiëren klakkeloos elkaars designs, waardoor elk model op elkaar lijkt. Maar Hyundai gaat haar eigen weg en weet daarbij elk model weer een geheel eigen uitstraling te geven, dat is knap.

De TUCSON heeft lekker veel binnenruimte. In de kofferbak, maar ook op de achterbank kom je zelfs als volgroeide Hollander niets tekort. […] Achterin kan je 558 liter aan bagage kwijt: ruim genoeg als je met zijn vieren op vakantie gaat. Als je de achterbank neerklapt dan past er zelfs 1.737 liter aan spullen achter de voorstoelen.

Op één acculading kan de TUCSON PHEV tot 56 kilometer puur elektrisch rijden. Laten we daar in het heuvelachtige Duitsland voor de zekerheid wat kilometers af halen ter correctie. Met twee nachten laden heb je dan toch zo’n 100 ‘gratis’ kilometers gemaakt bij het verkennen van de omgeving.

De Hyundai TUCSON bewijst zich tijdens deze rijtest als een handige reisauto. Ondanks zijn hogere gewicht, is de TUCSON Plug-in Hybrid een ideale tussenvorm van rijden op brandstof en rijden op elektriciteit. Woon-werk-kilometers kun je puur elektrisch afleggen als je dat wil. Maar als de zomer voor de deur staat en je wilt naar een verre bestemming, dan kun je dat heel relaxt doen, zonder lange laadstops te maken.

Lees hier het hele artikel.

De Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid.

Dáárom kies je voor een plug-in hybride

Wil je graag zuinig rijden, maar vind je de stap naar een volledig elektrische auto nog net iets te groot? Dan is de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid jouw auto! Die heeft behalve een krachtige benzinemotor ook een zuinige elektromotor en een compacte accu waardoor hij maar liefst 50 km volledig elektrisch kan rijden. Ideaal voor korte afstanden (naar de supermarkt of de sportclub), want zo verbruik je veel minder benzine en dat scheelt behoorlijk in de portemonnee.

Ontdek de TUCSON Plug-in Hybrid

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen