iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: een luxe wereld waarin alles klopt

‘Het SUV-segment in Nederland lijkt een beetje verzadigd’, begint Daily Cappuccino zijn rijimpressie over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid. Dáár komt de Nederlandse lifestyleblog echter snel van terug: ‘Deze fraaie en zeer compleet uitgeruste PHEV tilt het niveau in het C-segment toch weer naar een hoger plan.’ Wij noteerden de opvallendste quotes uit de recensie. Lees snel verder onder de foto.

Daily Cappuccino over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: Aan de voorkant springen de verborgen lichten er (juist niet) uit.

Als je om de nieuwste generatie Hyundai TUCSON PHEV loopt, vallen de fraaie contouren op. Het design is goed in balans. Aan de voorkant springen de verborgen lichten er (juist niet) uit. De grille onttrekt de lampen aan het zicht en door het design en materiaalgebruik oogt de voorkant vrij futuristisch. Je merkt aan dit soort details dat deze auto met gevoel voor stijl is ontworpen.

Dit geldt ook voor het interieur. Je stapt een luxe wereld binnen waarin alles klopt. Deze premium editie is op alle vlakken heel compleet uitgerust met mooie materialen. Natuurlijk zit je heerlijk in een comfortabele stoel die je in een handomdraai instelt op jouw ideale houding. Extra ventilatie zorgt dat je het altijd lekker koel of juist heerlijk warm hebt. En zeker in de winter is stuurverwarming een absoluut feest.

Ook de cockpit is van alle gemakken voorzien. Met een lichte aanraking stel je alles in op een overzichtelijke touchscreen waar je soepel doorheen navigeert. En als je meer van de knoppen bent, kan dat natuurlijk ook, zowel op de middenconsole als op je stuur.

Het dashboard is digitaal, maar wel met traditionele klokken. Tenminste dat denk je; tot je de richtingaanwijzer activeert. Dan toont een camera alles wat je in de spiegel kunt zien, gewoon recht voor je neus.

Daily Cappuccino over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: Als je de richtingaanwijzer activeert, toont een camera alles wat je in de spiegel kunt zien, gewoon recht voor je neus.

Met de andere rijhulpsystemen zit het ook wel goed in de TUCSON. De lane-assist zorgt dat je netjes binnen de lijntjes blijft en als je te dicht bij je voorligger komt, hoor je dat ook! […] Echt cool is trouwens dat je de auto als een volleerde knight rider op afstand kunt inparkeren met de knopjes op je sleutel.

De combinatie van een 1.6 turbo-benzinemotor en de elektrische aandrijving biedt je 265 pk. Geloof me, dat is echt voldoende om deze auto vlot in gang te krijgen. Met de soepele automaat (er zijn ook flippers aan het stuur) is de overbrenging van dit vermogen prima. Je kunt in totaal 50 km elektrisch rijden, waarna de brandstofmotor het geruisloos overneemt.

De conclusie is eenvoudig: de Hyundai TUCSON PHEV is een heerlijke auto. Natuurlijk reed ik de meest luxe versie, maar ook los van de vele extra’s is het nog steeds een stoere en comfortabele wagen waarin je gezien kunt worden. En hoe tof is het dat je er gewoon 50 km elektrisch mee rijdt?

De hele recensie van Daily Cappuccino lees je hier.

Daily Cappuccino over de Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid: Je kunt in totaal 50 km elektrisch rijden, waarna de brandstofmotor het geruisloos overneemt.

TUCSON PHEV met trekgewicht van 1.350 kg

De Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid heeft een maximaal trekgewicht van 1.350 kg en een kogeldruk van 100 kg. In combinatie met zijn flinke vermogen, vierwielaandrijving, soepele zestrapsautomaat en superieure wegligging behoort de TUCSON PHEV, net als de TUCSON HEV die in 2021 werd uitgeroepen tot ANWB Trekauto van het Jaar, tot de beste caravantrekkers in zijn klasse.



Ontdek de TUCSON Plug-in Hybrid

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen