Hyundai trekt 46,4 miljard euro uit voor de verwezenlijking van zijn plannen. Dat bedrag is bestemd voor de ontwikkeling van geëlektrificeerde voertuigen en nieuwe technieken. Van de in totaal 670.000 geëlektrificeerde voertuigen moeten er 560.000 batterij-elektrisch zijn en 110.000 waterstof-elektrisch. De bedoeling is dat van elk nieuw model minimaal één geëlektrificeerde versie verschijnt.
Hyundai zet nog nadrukkelijker in op elektrificatie van zijn modellen. Over vijf jaar wil Hyundai rond de 670.000 ecovriendelijke auto’s per jaar verkopen. Dat alles staat beschreven in het toekomstplan Strategy 2025.
Smart Mobility Solution Provider
Hyundai richt zich op twee pijlers: Smart Mobility Device en Smart Mobility Service. Aan de hand van deze twee pijlers (apparaten/voertuigen en services) moet Hyundai transformeren tot een van de topaanbieders op het gebied van slimme mobiliteitsoplossingen, of beter gezegd: tot Smart Mobility Solution Provider.
De plannen van Hyundai voor Smart Mobility Device gaan verder dan alleen het aanbieden van auto’s. Denk aan Personal Air Vehicle (PAV, ofwel vliegende auto), robotica en last-mile mobiliteit, waarmee de gebruikers de laatste kilometers in het drukke stadscentrum met een ander voertuig – ingebouwd in de auto – aflegt.
Genesis, het luxemerk van Hyundai, introduceert in 2021 zijn eerste volledig elektrische model en breidt het elektrische gamma in 2024 verder uit. Ook het N-label van Hyundai – de high-performance-afdeling – komt met geëlektrificeerde SUV’s en volledig elektrische modellen.
Ontdek de Hyundai Electric Academy
Wil jij meer weten over elektrisch rijden? De Hyundai Electric Academy helpt je hierbij. In enkele korte video’s leggen we je alles uit over wat de voordelen van elektrisch rijden zijn, maar ook hoe een elektrische auto precies werkt.