iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Shell richten samen het vizier op schone mobiliteit

Hyundai heeft opnieuw een vijfjarige, internationale samenwerkingsovereenkomst getekend met Shell. Daarbij ligt de focus voornamelijk op projecten die gaan over de transitie naar schone mobiliteit en het terugdringen van schadelijke stoffen. Ook werken Hyundai en Shell aan de uitbreiding van het energieaanbod, zoals laaddiensten voor batterij-elektrische en waterstof-elektrische voertuigen.

Met deze nieuwe overeenkomst, die loopt tot 2026, verlengen Hyundai en Shell hun samenwerking al voor de vierde keer. Hyundai wil milieuvriendelijker en duurzamer produceren en zijn ontwikkeling tot een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen voortzetten. Shell breidt zijn rol uit als aanbieder van schonere mobiliteitsoplossingen voor Hyundai.

Overstap naar schone mobiliteit

‘Onze samenwerking moet positief bijdragen aan de overstap naar schone mobiliteit en oplossingen waar iedereen van kan profiteren’, vertelt Un Soo Kim, Senior Vice President en Head of Global Operations Division van Hyundai Motor Company. ‘Met Shell kunnen we onze sterke positie in de auto-industrie consolideren en onze transitie naar aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen voortzetten.’

‘We kunnen de dienstverlening van Hyundai het best versterken door toepassing van onze expertise op het gebied van laaddiensten voor elektrisch aangedreven voertuigen en onze diepgaande kennis op basis van het contact met automobilisten, dat we dagelijks in onze meer dan 46.000 verkooppunten wereldwijd hebben.’

Focus op Azië

De samenwerking richt zich op gezamenlijke projecten in deze nieuwe richting, onder meer in de vorm van een plan om nieuwe diensten te ontwikkelen voor aanbieders van mobiliteitsdiensten, vooral in Azië. Beide bedrijven bespreken samenwerkingen voor energieleverantie, zoals laaddiensten voor batterij-elektrische en waterstof-elektrische voertuigen.

Hyundai en Shell hebben al gezamenlijke ontwikkelingsprogramma’s voor onder meer smeermiddelen waarmee Hyundai de motoren in zijn auto’s af fabriek voorziet en die voldoen aan de specifieke vereisten van Hyundai. De samenwerking kan zich dus uitbreiden naar de ontwikkeling van zogenoemde e-Fluids, smeermiddelen voor elektrische voertuigen.

Shell, wereldwijd al veertien opeenvolgende jaren Hyundai’s belangrijkste leverancier van smeermiddelen, zet ook de samenwerking met Hyundai Motorsport in het FIA World Rally Championship (WRC) voort. Het WRC is immers dé proeftuin voor de ontwikkeling van geavanceerde smeermiddelen. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen