iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Shell breiden samenwerking uit

Shell en Hyundai Motor Company gaan een strategische samenwerking aan om gezamenlijk de uitstoot van hun activiteiten te reduceren en producten en diensten met een lage CO2-emissie te ontwikkelen. Beide bedrijven tekenden daartoe een Memorandum of Understanding (MOU) op het hoofdkwartier van Hyundai Motor America in Fountain Valley (Californië).

Het MOU leunt voor een belangrijk deel op de expertise van beide bedrijven op het gebied van waterstof, koolstofarme energieoplossingen, het opladen van elektrische voertuigen en digitale technologie als potentiële kansen om de CO2-uitstoot te verminderen.

Wereldwijde transitie naar schonere energie

Strategische samenwerkingen zijn van groot belang zijn in de wereldwijde transitie naar schonere energie. De overeenkomst tussen Hyundai en Shell is een goed voorbeeld van hoe we het terugbrengen van de CO2-uitstoot willen versnellen. Aandachtsgebieden voor Hyundai en Shell zijn onder meer:
• Streven naar een gecombineerd aanbod van EV-netwerken en diensten in belangrijke markten, waaronder Europa, de verenigde Staten en Azië.
• Het bieden van waterstofoplossingen, waarbij Hyundai waterstof-elektrisch aangedreven trucks zou kunnen leveren en Shell verantwoordelijk is voor de waterstofinfrastructuur.
• Het onderzoeken van mogelijkheden om hernieuwbare energie van Shell te leveren aan Hyundai's bedrijfsfaciliteiten en wereldwijde fabrieken om Hyundai te helpen zijn RE100-doelstellingen voor hernieuwbare elektriciteit te halen.
• Onderzoeken waar Hyundai brandstofceltrucks zou kunnen leveren voor activiteiten van Shell. En mogelijk uitbreiding van batterij-elektrische aangedreven voertuigen in wagenparken van Shell.

Toonaangevend met geëlektrificeerde voertuigen

De samenwerking met Shell past binnen de plannen van Hyundai om toonaangevend te zijn met geëlektrificeerde voertuigen. Hyundai zet vol in op een serie ‘groene’ modellen, waaronder de waterstof-elektrische NEXO, als duurzame oplossing voor emissieloze mobiliteit.

Hyundai wil vóór 2045 volledig CO2-neutraal zijn. Daarom stopt Hyundai vanaf 2035 in Europa met de verkoop van auto’s met verbrandingsmotoren. Vanaf dat moment kun je alleen nog maar kiezen uit modellen met een batterij-elektrische of waterstof-elektrische aandrijflijn.

Elektrisch rijden bij Hyundai

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen