iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Uber maken zich sterk voor het elektrificeren van ritten

Als je binnenkort in Amsterdam een rit via Uber bestelt, dan is de kans groot dat er een elektrische Hyundai voorrijdt. Uber heeft namelijk met Hyundai afgesproken te gaan samenwerken en dat betekent dat partnerchauffeurs die de Uber-app gebruiken financieel worden ondersteund bij de overstap naar een elektrische Hyundai. Op deze manier moet elektrisch rijden nog aantrekkelijker worden voor de chauffeurs.

Uber laat er geen gras over groeien. Net als Hyundai heeft het emissievrije mobiliteit hoog op het verlanglijstje staan. Het doel is om in de toekomst 100% van de ritten in emissieloze voertuigen plaats te laten vinden.

De Hyundai KONA Electric.

KONA Electric en IONIQ Electric

De samenwerking met Hyundai zorgt ervoor dat Uber-chauffeurs eenvoudiger en goedkoper over kunnen stappen op een van Hyundai’s elektrische modellen: de KONA Electric (actieradius 484 km volgens WLTP) of de IONIQ Electric (311 km).

Beide elektrische modellen zijn superstil, accelereren is indrukwekkend en schakelen gaat helemaal automatisch. En met de handige Bluelink-app kun je op afstand via je smartphone checken hoe vol de batterij is en hoeveel kilometer je dus nog kunt afleggen.

Uber streeft ernaar om in 2040 100 procent van de ritten plaats te laten vinden in emissieloze voertuigen en versnelt daarnaast in Europa de beschikbaarheid van elektrische ritopties. Zo zullen in Amsterdam alle ritten in 2025 elektrisch plaatsvinden.

De Hyundai IONIQ Electric.

Proefritten voor Uber-chauffeurs

Hyundai en Uber gaan onderzoeken hoe hun samenwerking de acceptatie van batterij-elektrische Hyundai’s en de uitbreiding van de laadinfrastructuur in Europa verder kan versnellen, onder meer met de lancering van gezamenlijke marketingplannen.

Door middel van trainingsprogramma’s willen Hyundai en Uber de voordelen en aanbiedingen van elektrische voertuigen verder promoten bij de chauffeurs. Ook krijgen chauffeurs gelegenheid proefritten te maken om zo de auto’s te ervaren.

Hyundai wil zijn wereldwijde auto-line-up in 2040 volledig geëlektrificeerd hebben. Het plan is om tegen 2025 wereldwijd 560.000 batterij-elektrische auto’s per jaar te verkopen en zo uit te groeien tot een top 3-fabrikant van emissievrije voertuigen.

Meer over elektrisch rijden

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen