iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Autovisie verwelkomt duurtester IONIQ 5

In de rubriek Onze Garage besteedt Autovisie uitgebreid aandacht aan zijn duurtesters. Een daarvan is de IONIQ 5. Een auto om blij van te worden, vindt het automagazine. Gedurende een halfjaar zal de elektrische Hyundai stevig aan de tand gevoeld worden door de testredactie. Kan hij blijven verrassen? Alvast een voorproefje (lees verder onder de foto).

De IONIQ 5 levert premium prestaties dankzij een 800 volt-boordnet en kan snelladen met meer dan 200 kW.

De IONIQ 5 levert premium prestaties dankzij een 800 volt-boordnet en kan snelladen met meer dan 200 kW. Dat alles voor (relatief) schappelijke bedragen. Voor een kleine 45 mille staat er een IONIQ 5 op de stoep, terwijl supersnelladen voorheen alleen mogelijk was bij de duurdere Tesla’s en de Porsche Taycan-derivaten.

De elektrische Volkswagens van de gelijknamige autobouwer en Stellantis kunnen bijvoorbeeld alleen nog maar dromen van dergelijke waarden. De IONIQ 5 eist dan ook de schijnwerpers op en wist dat vorig jaar in mooie verkoopcijfers om te zetten. Ruim 1.700 exemplaren werden er geregistreerd.

Onze duurtester is een IONIQ 5 Project 45 73 kWh AWD. Een limited edition waarvan wereldwijd slechts 3.000 exemplaren zijn gemaakt en 200 stuks in Nederland rondrijden. […] In de lakkleur Arctic White en op 20-inch wielen is het een spraakmakend model. Een soort supersized hatchback met een lengte van ruim 4,60 meter en een wielbasis van exact 3,0 meter.

De IONIQ 5 is een soort supersized hatchback met een lengte van ruim 4,60 meter en een wielbasis van exact 3,0 meter.

De eerste acculading hebben we ontspannen verreden met een gemiddeld verbruik van 22,1 kWh per 100 kilometer. In waterkoude omstandigheden en veelal met de adaptieve cruise control op de geldende snelheidslimiet én de rij-assistenten aan. Dan is het eenvoudig onthaasten.

Hij kan veel en doet veel. Als je richting aangeeft, kijkt hij of een rijstrookwissel mogelijk is en voert die dan zelfstandig uit. Het onderstel gebruikt de hele veerweg en neemt de tijd om het koetswerk na een hobbel geleidelijk op te vangen. Het meubilair is verwarmd, veelvoudig verstelbaar, royaal gevormd en je zou bijna een flink stuk omrijden om nog wat langer te genieten.

Als je hem geparkeerd hebt en omkijkt naar die strakke neus met die gave koplampen, dan is het een auto om blij van te worden. Of dat na een halfjaar nog zo is, gaan we ontdekken.

Het hele artikel lees je in Autovisie nr. 4.

Als je de IONIQ 5 geparkeerd hebt en omkijkt naar die strakke neus met die gave koplampen, dan is het een auto om blij van te worden.

Maak een proefrit in de elektrische IONIQ 5

Benieuwd naar de volledig elektrische IONIQ 5? Kom gerust eens langs voor een proefrit. De IONIQ 5 is verkrijgbaar met keuze uit twee batterijpakketten en achterwiel- of vierwielaandrijving. In totaal zijn er vier uitvoeringen: Style, Connect, Connect+ en Lounge. In de standaarduitvoering Style is de IONIQ 5 (met 58 kWh-batterij) al zeer rijk uitgerust.

Boek een proefrit

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen