iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Autovisie over de nieuwe i20: ‘Een grote goednieuwsshow’

Bij de ontwikkeling van de nieuwe Hyundai i20 hadden de makers een heel belangrijk doel voor ogen: dit moet de meest volwassen, complete auto in de klasse van de compacte middenklassers worden, een auto die is bedoeld voor het zogenaamde B-segment – de klasse van de Polo en de Corsa – maar qua uitstraling en uitrusting ‘stiekem’ gewoon kan doorgaan voor een auto in het hogere C-segment. Is dat ook gelukt? Autovisie nam de nieuwe Hyundai i20 mee voor een uitgebreide testrit en noteerde de volgende bevindingen:

De Hyundai i20 heeft vlotte lijnen en meer welvingen dan voorheen. De verlichting is scherp en fantasierijk vormgegeven. De achterlichten worden verbonden door een trendy reflectiestreep, waardoor je een autobrede lichtpartij ziet.

Hoewel je vaak beter met een boog om een basisuitvoering heen kunt lopen, omdat je frustratie over ontbrekende voorzieningen binnen vijf minuten je aanvankelijke enthousiasme voor de auto overtreft, is dat bij deze i20 niet zo.

Handbediende airco zit er altijd op, net als een deelbare achterbank, elektrische spiegels, elektrische ramen voor en achter en zelfs cruise control met een limiter. Ook een DAB+ radio met usb-aansluiting en mistlampen horen bij de standaarduitrusting.

De Hyundai i20 heeft vlotte lijnen en meer welvingen dan voorheen.

Onze testauto is een 1.0 T-GDI 48V mild-hybrid Premium. De automaat in deze versie is een modern zeventraps exemplaar met dubbele koppeling en die gaat prima om met de driecilinder turbomotor. Motor en bakmanagement communiceren voorbeeldig met elkaar. […]

De hele aandrijflijn die als mild-hybrid ook nog voorzien is van enige elektropower, is goed op zijn taak berekend. Je hebt nooit het idee dat je kracht tekortkomt, bovendien is hij bij een rustige rijstijl zuinig.

Achter het stuur gaat de goednieuwsshow door. Want de zitpositie is tevredenstellend in vergelijking met de concurrentie. […] De displays zijn ook netjes afgewerkt en subtiel geïntegreerd in het dashboard.

De achterlichten van de Hyundai i20 worden verbonden door een reflectiestreep.

Het stuur is multifunctioneel en de functies zijn logisch verdeeld. De feedback die je krijgt, is voldoende, de bekrachtiging niet overdreven sterk. Echt scherp voelt hij niet aan; de afstelling is meer comfortgericht.

De i20 weet je netjes tussen de lijntjes (ook in flauwe bochten) te houden en ook de remacties zijn zeer beheerst. Tel daarbij op een voldoende ruim interieur, een behoorlijke bouwkwaliteit en minpunten aanwijzen wordt lastig.

Het hele artikel lees je in Autovisie 1.

Standaard op de Hyundai i20: een DAB+ radio met usb-aansluiting en mistlampen.

Maak kennis met de nieuwe i20

De nieuwe Hyundai i20 is er vanaf 18.635 euro. Dit is de Hyundai i20 in de al zeer rijk uitgeruste uitvoering i-Motion. Naast deze basisversie telt de Hyundai i20 nog eens drie uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart en Premium.


Ontdek de nieuwe i20

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen