Je wilt (misschien) overstappen op een elektrische auto, maar je bent er nog niet uit welke het gaat worden? Wat dacht je van de Hyundai KONA Electric? Voordat wíj je gaan vertellen wat er allemaal zo goed is aan deze compacte elektrische SUV, raden we je aan eerst deze rijtest van Autoblog te bekijken. Daarin vertelt autojournalist Wouter Karssen wat hij allemaal vindt van deze auto. Enthousiast geworden? Lees dan verder onder de video.
Keuze uit twee batterijpakketten
De KONA Electric is er met keuze uit twee verschillende batterijpakketten: 64 kWh voor automobilisten die de voorkeur geven aan een héél groot rijbereik – tot maar liefst 484 km volgens WLTP – en 39 kWh voor automobilisten die prima uit de voeten kunnen met een range tot 305 km (volgens WLTP).
Een grote batterij moet je ook snel kunnen laden. Daarom kun je de KONA Electric naar keuze laden met 1-fase AC (11 kW) of, als je meer haast hebt, 3-fase AC (22 kW). Wil je nog sneller laden, gebruik dan een DC-lader (50 kW). De KONA Electric ondersteunt het allemaal.
Scherpe vanafprijs KONA Electric
Verder zijn er nauwelijks verschillen tussen de twee KONA’s. De KONA Electric 39 kWh biedt alle voordelen die de KONA Electric 64 kWh ook heeft. Door zijn kleinere maar nog altijd zeer comfortabele actieradius heeft de KONA Electric 39 kWh echter ook een scherpere vanafprijs, namelijk € 36.795.
KONA Electric met 8 % bijtelling
Zakelijk rijders die nog vóór het einde van 2020 voor de Hyundai KONA Electric kiezen, betalen slechts 8 % bijtelling. Vanaf 1 januari 2021 is dat 12 %. Particulier rijder? Profiteer dan van onze scherpe private lease-aanbieding en rijd de KONA Electric al vanaf € 499 per maand.