iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Zo krijgen Hyundai-stoelen een tweede leven als kledingstuk

Hyundai wordt steeds duurzamer. Dat wordt onderstreept door het upcycling mode-evenement Re: Style tijdens de aankomende New York Fashion Week, waar het modemerk Zero + Maria Cornejo creatief hergebruik van Hyundai-automaterialen in de mode-industrie laat zien.

'Saving the planet in style'. Laat dat maar een modeontwerpster Maria Cornejo over! Speciaal voor het Re: Style-evenement tijdens de New York Fashion Week maakte zij samen met Hyundai en Hyundai Transys* een 15-delige kledingcollectie die geproduceerd is van bijvoorbeeld het overgebleven leer na de stoelontwikkeling door Hyundai Transys, en denim van 100 % biologisch katoen. "We willen bewijzen dat je iets moois en nieuws kunt maken van iets dat ooit werd gebruikt", aldus Wonhong Cho, Global Chief Marketing Officer bij Hyundai.

Limited edition t-shirts

De kleding van Zero + Maria Cornejo wordt wereldwijd door beroemdheden gedragen en staat erom bekend dat het gemaakt wordt van natuurlijke materialen die minimaal bewerkt worden. De 15 kledingstukken uit de nieuwe collectie zijn niet te koop, wél komt er in samenwerking met Hyundai een serie limited edition t-shirts die in winkels en op de website van Zero + Maria Cornejo wordt verkocht. Een deel van de opbrengst gaat naar milieuorganisaties.

Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden. Dit is de nieuwe collectie met upcycled oude materialen!

*Hyundai Transys is een Hyundai-onderdelenbedrijf en een van de beste autostoelfabrikanten ter wereld

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen