iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Nu op Roblox: virtueel robots bedienen en rijden in de nieuwste auto’s van Hyundai

Het online entertainmentplatform Roblox heeft er een supervette experience bij: Hyundai Mobility Adventure. In deze spectaculaire, zogenoemde metaverse-ruimte van Hyundai kun je niet alleen virtueel in onze nieuwste auto’s rijden, maar ontdek je ook wat Hyundai allemaal in de toekomst voor jou in petto heeft. Zoals vliegende auto’s die jij vanachter je scherm kunt bedienen. Benieuwd hoe Hyundai Mobility Adventure eruit ziet en wat je allemaal kunt doen? Bekijk hieronder de video:

Dagelijks 43,2 miljoen gebruikers op Roblox

Roblox is een gratis gamingplatform waar miljoenen spellen worden verzameld, aangeboden en gespeeld. Het entertainmentplatform telt dagelijks 43,2 miljoen gebruikers. Om jongeren vertrouwd te maken met onze producten en toekomstplannen begeeft ook Hyundai zich op Roblox. Gebruikers zijn nu al welkom in de open betaservice van Hyundai Mobility Adventure.

In de virtuele ruimte van Hyundai Mobility Adventure kunnen gebruikers elkaar ontmoeten en met elkaar communiceren. Op Roblox speel je met je eigen ‘avatar’: een digitaal poppetje dat de gebruiker voorstelt. Aangezien de experience draait op een metaverse-platform, kunnen gebruikers hun avatar helemaal aanpassen aan hun eigen wensen.

Hyundai Mobility Adventure op Roblox.

Vertrouwd maken met producten van Hyundai

Hyundai Mobility Adventure is gericht op jongeren die thuis zijn in de technologie om virtuele werelden te verkennen. Door deze doelgroep vertrouwd te maken met de slimme producten en mobiliteitsoplossingen van Hyundai, streeft Hyundai Mobility Adventure ernaar een langdurige relatie op te bouwen met de fans en liefhebbers.

Hyundai Mobility Adventure bestaat uit vijf themaparken:

  • Festival Square – Het centrale punt waar gebruikers steeds terugkomen na hun ontdekkingsreizen en waar ze kunnen deelnemen aan festivals, evenementen, nieuwe modellen kunnen bekijken en kunnen communiceren met andere gebruikers.
  • Future Mobility City – Een ultramoderne metropool waar gebruikers Hyundai’s mobiliteitsoplossingen voor de toekomst en de brandstofceltechnologie kunnen ervaren.
  • Eco-forest (powered by IONIQ) – Een recreatieve ruimte waar gebruikers minimalisme en ‘slow living’ kunnen ervaren dankzij ecologisch verantwoorde mobiliteitstechnologie en sprookjesachtige fantasieën die daar naast elkaar bestaan;
  • Racing Park (powered by N) – Een themapark waar gebruikers de nieuwste geavanceerde racetechnologie kunnen ervaren en kunnen proeven van de autosport met de auto’s van Hyundai’s sportieve label N.
  • Smart Tech Campus – Een onderzoekscentrum voor technologie van de toekomst, waar gebruikers de ervaringen van de ingenieurs en ontwerpers kunnen nabootsen in een geavanceerde omgeving.
Hyundai Mobility Adventure op Roblox.

Virtueel rijden in de NEXO en IONIQ 5

Gebruikers kunnen helemaal vrij bewegen tussen de vijf zones, de producten van Hyundai ervaren, games spelen en deelnemen aan rollenspellen om diverse opdrachten te vervullen. Een gebruiker kan bijvoorbeeld virtueel in de Hyundai NEXO of de IONIQ 5 rijden en robots bedienen.

Gebruikers kunnen ook hun eigen avatar ontwikkelen, hun persoonlijke parkeergarage verfraaien, deelnemen aan diverse sociale activiteiten en zich zo geheel onderdompelen in een breed spectrum van virtuele ervaringen die beschikbaar zijn in de metaverse-ruimte.

Hyundai Mobility Adventure op Roblox.

Twee themaparken nu al toegankelijk

De themaparken Festival Square en Future Mobility City zijn al toegankelijk via de open betaservice. Themapark Eco-forest (powered by IONIQ) gaat in oktober van start, nog dit jaar gevolgd door Racing Park (powered by N) en Smart Tech Campus.

In de open betaservice kunnen gebruikers feedback geven. Hyundai zal die feedback verwerken en zo mogelijk toepassen om de kwaliteit van de virtuele belevingswereld te verhogen voordat de officiële versie van Hyundai Mobility Adventure wordt gelanceerd in oktober. Op de hoogte blijven?


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen