Als onderdeel van de overeenkomst stelt Hyundai onder meer enkele Hyundai’s IONIQ beschikbaar aan het Van Gogh Museum in Amsterdam. Voor de gelegenheid is een van de exemplaren zelfs ontworpen in de geest van Van Gogh’s iconische werk Zonnebloemen.
Kennismaken met kunst en design
Samenwerken met het Van Gogh Museum past helemaal in de visie van Hyundai om een breder publiek kennis te laten maken met de schoonheid van kunst en design. Dat is ook de reden dat Hyundai wereldwijd met meerdere musea partnerschappen heeft.
Zo heeft Hyundai zich ook verbonden aan Tate Modern in Londen, het Los Angeles County Museum of Art (LACMA) en het Museum voor moderne en hedendaagse kunst in Seoel, Korea.
2 miljoen bezoekers
Het van Gogh Museum herbergt de grootste collectie kunstwerken van Vincent van Gogh ter wereld. Liefst 2 miljoen mensen bezoeken jaarlijks het Van Gogh Museum, waarmee de tentoonstellingsruimte tot de 20 topmusea in de wereld behoort.
Groeiend aantal Koreaanse bezoekers
Een groeiend aantal Koreaanse bezoekers komt naar het Van Gogh Museum: 8.000 bezoekers in 2014 en 25.000 in 2015. Eenzelfde tendens is te zien in het aantal online-bezoekers dat in 2015 met ruim 25% toenam ten opzichte van het jaar ervoor.
Vertaling in het Koreaans
Om deze groeiende interesse te stimuleren zullen de website, de multimediatour en de museumplattegrond vertaald worden in het Koreaans. Met de sponsorbijdrage draagt Hyundai bovendien bij aan de kernactiviteiten van het museum.
Wat hebben Hyundai en het Van Gogh Museum met elkaar gemeen? Meer dan u denkt! Zo hecht het Van Gogh Museum net als Hyundai heel veel waarde aan duurzaamheid. Bovendien delen ze de passie voor het werk van deze wereldberoemde Nederlandse schilder. Reden genoeg voor Hyundai en het Van Gogh Museum om voor de duur van drie jaar een partnerschap met elkaar aan te gaan.