iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai roept KONA Electric terug voor een software-update

Hyundai Nederland haalt 7.819 exemplaren van de KONA Electric terug naar de dealer voor een software-update. Klanten krijgen een brief van Hyundai Nederland met het verzoek hun auto naar de dealer te brengen om mogelijke problemen te verhelpen.

Het betreft exemplaren van de Hyundai KONA Electric – met 39 kWh-batterijpakket en 64 kWh-batterijpakket – die tussen 29 september 2017 en 20 maart 2020 door Hyundai Motor Company in de Hyundai-fabriek in Korea zijn gebouwd voor verkoop op de Europese markt.

Aanpassing van de software

De hoogvoltagebatterij kan in een zeer uitzonderlijke situatie bepaalde gebreken vertonen. Een defect in de lithium-ion-batterij kan op termijn leiden tot een kans op brand. De kans hierop is zeer klein, maar Hyundai wenst geen enkel risico op dit gebied te nemen. Door een aanpassing van de besturingssoftware is de oorzaak van het defect op te lossen. In een klein aantal gevallen kan het nodig zijn om een onderdeel in de lithium-ion-batterij te vervangen.

Afspraak met Hyundai-dealer

De terugroepactie wordt momenteel voorbereid. Klanten kunnen in de tweede helft van november een bericht per post verwachten. Na ontvangst van de brief wordt de klant in verband met Covid-19 verzocht een afspraak te maken met een van de Hyundai-dealers in Nederland. De procedure wordt kosteloos uitgevoerd.

Tot op heden zijn bij Hyundai geen gevallen in Nederland bekend die zijn toe te schrijven aan bovengenoemde kwestie.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen