iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

De IONIQ 5 heeft nu preconditioning van de batterij, maar wat betekent dat eigenlijk?

De IONIQ 5 heeft een aantal opvallende updates gekregen, waaronder preconditioning van de batterij, en dat wekte de nieuwsgierigheid van Autoblog. Autojournalist Wouter Karssen nam de elektrische Hyundai mee om te ontdekken hoe dat preconditioneren van de batterij nu precies in zijn werk gaat en wat de voordelen zijn. Benieuwd naar zijn bevindingen? Bekijk onderstaande video.

Preconditioneren van de batterij

Preconditioning – ook wel voorverwarmen – van de batterij zorgt voor nog betere laadprestaties. Zeker bij koud weer is preconditioneren van de batterij ontzettend handig. Hoe lager de buitentemperatuur, hoe langer het duurt om de batterij op te laden. Een beetje extra warmte kan dan geen kwaad. Tijdens het rijden wordt de batterijtemperatuur daarom automatisch aangepast om bij een laadpunt optimale laadomstandigheden te kunnen garanderen.

Preconditioning wordt automatisch geactiveerd wanneer je een laadpunt invoert in het navigatiesysteem van de auto. Omdat het navigatiesysteem gebruikmaakt van Connected Routing, krijg je een zeer nauwkeurigere voorspelling van de drukte op de weg en een preciezere berekening van de aankomsttijd. Op basis daarvan wordt de batterij optimaal voorverwarmd zodat eenmaal aangekomen bij het laadpunt de laadomstandigheden perfect zijn.

Een andere belangrijke update van de IONIQ 5 is zijn grotere batterijpakket, van maar liefst 77,4 kWh. Daarmee wordt zijn rijbereik nog rianter wordt dan ie al was, namelijk tot wel 507 km (volgens WLTP). De nieuwe functie Smart Frequency Dampers (SFD) verbetert de respons van de voor- en achterasophanging en verhoogt het rijcomfort van de IONIQ 5.

Preconditioning van de batterij zorgt voor nog betere laadprestaties van de Hyundai IONIQ 5.

Kom proefrijden in de IONIQ 5

Benieuwd naar de volledig elektrische IONIQ 5? Kom gerust eens langs voor een proefrit. De IONIQ 5 is verkrijgbaar met keuze uit twee batterijpakketten en achterwiel- of vierwielaandrijving. In totaal zijn er vier uitvoeringen: Style, Connect, Connect+ en Lounge. In de standaarduitvoering Style is de IONIQ 5 (met 58 kWh-batterij) al zeer rijk uitgerust.



Boek een proefrit

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen