Niet alleen de prijs springt eruit. De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid is vooral ook een complete, zuinige, rijk uitgeruste en modern vormgeven auto met een zeer lage uitstoot. De elektrische range van 63 kilometer betekent zelden tanken in gewoon woon-werkverkeer en een totale actieradius van 1.200 kilometer dankzij de zuinige 1.6 benzinemotor. Bovendien betaal je tot 2020 geen wegenbelasting en biedt de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid veel fiscale voordelen voor de zakelijk rijder.
Op zoek naar de scherpst geprijsde plug-in hybride van Nederland? Dan moet je bij Hyundai zijn! Met een vanafprijs van slechts € 29.995,- is de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid vele duizenden euro’s goedkoper dan de concurrentie.
Keuze uit drie aandrijfsystemen
Behalve de IONIQ Plug-in Hybrid kennen we ook de Hyundai IONIQ Electric en de Hyundai IONIQ Hybrid. Daarmee is de Hyundai IONIQ de eerste auto ter wereld die verkrijgbaar is met keuze uit drie aandrijfsystemen: hybride, volledig elektrisch en nu dus ook als plug-in hybride.
- Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid: koppelt de kracht van de 1.6 benzinemotor van 77,2 kW (105 pk) en 147 Nm koppel naadloos aan een elektromotor met 45 kW (61 pk). Dankzij een veel grotere 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij (de HEV heeft een 1.56 kWh sterke batterij) kan de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid tot 63 kilometer puur elektrisch rijden. Dat resulteert in een CO2-emissie van slechts 26 g/km, een extreem laag gemiddeld brandstofverbruik van 1,1 l/100 km (NEDC) en een gecombineerd vermogen van 103,5 kW (141 pk).
- Hyundai IONIQ Hybrid: uitgerust met een 1.6 benzinemotor van 77,2 kW (105 pk) en een 31,9 kW (43,5 pk) sterke elektromotor)en een 1.56 kWh lithium-ion-polymeerbatterij. Het gecombineerd vermogen is 103,5 kW (141 pk).
- Hyundai IONIQ Electric: deze volledig elektrische versie levert 88,2 kW (120 pk) met een actieradius van 280 km (NEDC).
Zeer rijke standaarduitrusting
De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid valt op door zijn zeer rijke standaarduitrusting. De instapversie i-Motion met zestraps automatische transmissie en dubbele koppeling heeft daarnaast:
- Volautomatische airconditioning met gescheiden zones
- Elektrisch bedienbare ramen
- Elektrisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Achteruitrijcamera
- Supervision cluster met 4,2-inch TFT-scherm met boordcomputer
Veiligheid voorop
Op het gebied van veiligheid voldoet de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid aan de zwaarste botsproeven van Euro NCAP. Standaard is hij uitgerust met:
- Antiblokkeersysteem
- Autonoom remsysteem
- Bandenspanningcontrolesysteem
- Elektronisch stabiliteitsprogramma
- Hill-start Assist Control
- Lane Keeping Assist System
- Noodsignaleringssysteem
Zeven airbags inclusief knieairbag
De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid telt bovendien zeven airbags inclusief knieairbag voor de bestuurder. Ook is de i-Motion-uitvoering uitgerust met Smart Cruise Control. Dit zorgt voor een constante snelheid en een veilige afstand tot de voorligger, ook wanneer deze snelheid vermindert.
De benzinemotor in de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid is gekoppeld aan een zestraps DCT automatische transmissie met dubbele koppeling. De gehele aandrijflijn van de Hyundai IONIQ heeft een zeer hoge efficiency van 95,7 procent. In de praktijk vertaalt dat zich in een snelle gasrespons, acceleratiekracht, het soepel wisselen van versnelling en minder geluid vanuit de transmissie.
Toonaangevende garantie op hoogvoltagebatterij
Hyundai maakt voor zijn elektrisch aangedreven modellen gebruik van batterijen van zeer hoge kwaliteit. Voor de hoogvoltagebatterij in de Hyundai IONIQ (EV, HEV en PHEV) geldt de in de markt toonaangevende garantie van 8 jaar en 200.000 kilometer. Bovendien wordt de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid, net als elke andere Hyundai-personenauto, geleverd met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking.
Alles over de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid
Benieuwd naar de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid? We hebben alle bijzonderheden over deze stekkerhybride voor jou verzameld op één speciale pagina.