Europa krijgt de IONIQ 3, een compacte EV met infotainment van de nieuwste generatie. Onlangs gaven we al een voorproefje van de IONIQ 3 met de eerste beelden van de concept auto Concept THREE. En vanaf 2027 komen de Extended Range EV’s (EREV’s). Die combineren elektrische rijbeleving met een mega-bereik tot 960 km, dankzij high-performance batterijen en elektromotoren uit eigen huis. Zo rijd je elektrisch, ook als laadpunten nog schaars zijn.
Uitbreiding N-modellen
Hyundai breidt zijn N-modellen uit naar meer dan zeven stuks en mikt op 100.000 verkochte exemplaren per jaar. De volledig nieuwe IONIQ 6 N laat zien dat sportiviteit en elektrisch rijden hand in hand gaan – van toegankelijke EV’s tot adrenalineverhogende sportwagens.
Hyundai investeert in extra productiecapaciteit: wereldwijd 1,2 miljoen voertuigen erbij, met nieuwe fabrieken in de VS, India, Saudi-Arabië, Vietnam en Noord-Afrika. Slimme fabrieken met robotica, zelfdiagnose en digitale simulatie verhogen efficiëntie en veiligheid. Boston Dynamics helpt hierbij, niet alleen in de fabrieken, maar ook in logistiek en toekomstige mobiliteitsoplossingen.
Nieuw besturingssysteem Pleos
Software is key. Met het besturingssysteem Pleos worden updates Over-The-Air uitgevoerd en functies gepersonaliseerd. In 2026 volgt Pleos Connect, inclusief app-integratie en persoonlijke profielen. AI maakt autonoom rijden, slimme spraakbediening en wagenparkoptimalisatie mogelijk.
Het luxemerk Genesis mikt op 350.000 verkopen per jaar en introduceert nieuwe EV’s, SUV’s en sportmodellen zoals de X Gran Equator en Neolun. Ook de autosport wordt opgezocht, met deelname aan WEC en IMSA vanaf 2026.
Samenwerken aan innovatie
Hyundai werkt samen met Waymo voor autonome IONIQ 5’s en met GM voor vijf nieuwe voertuigen vanaf 2028. Zo combineert het merk productiekennis met platformexpertise en mikken ze samen op 800.000 voertuigen per jaar.
Hyundai investeert tot 2030 zo’n € 52 miljard in R&D, productie en technologie. Doel: 5-6% omzetgroei per jaar, operationele winstmarge van 7-9% en minimaal 10.000 Zuid-Koreaanse won dividend per aandeel.
Benieuwd wat Hyundai nog meer in petto heeft in de toekomst? Meld je dan nu aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.