iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Tentoonstelling ‘One step further’ over het verhaal van 100 miljoen Hyundai’s

Slechts 57 jaar deed Hyundai erover om 100 miljoen auto’s te produceren. Supersnel dus. Die mijlpaal viert Hyundai met een speciale tentoonstelling, genaamd ‘One step further’. Tijdens deze expositie in de Hyundai Motorstudio in Seoul krijg je een uniek kijkje achter de schermen en kom je alles te weten over hoe Hyundai erin slaagde dit indrukwekkende aantal auto’s te bouwen.

De tentoonstelling duurt van 10 oktober tot 10 november 2024 en beslaat maar liefst vijf verdiepingen. Op de eerste verdieping begint de reis van Hyundai op weg naar 100 miljoen auto’s. Te zien zijn onder meer de Cortina Mark 2, het eerste door Hyundai geproduceerde model, en de Pony, het eerste model dat Hyundai helemaal zelf ontwierp.

De Cortina Mark 2 (boven) en de Hyundai IONIQ 5.

Iconische modellen

Op de tweede verdieping van Hyundai Motorstudio krijg je een indruk van de enorme fabrieken van Hyundai en leer je hoe de productieprocessen in de loop der jaren zijn veranderd. De derde verdieping draait om drie iconische modellen die Hyundai hielpen de mijlpaal van 100 miljoen auto’s te bereiken: de eerste generatie SONATA, de eerste generatie ELANTRA en de Scoupe. Deze modellen symboliseren Hyundai’s onophoudelijke streven om steeds weer ‘een stap verder te gaan’ (‘One step further’) in het bereiken van deze indrukwekkende prestatie.

Op de vierde en vijfde verdieping vind je de moderne SUV’s van Hyundai, zoals de SANTA FE, de KONA en de INSTER, en volledig elektrische modellen als de IONIQ 5, IONIQ 5 N en IONIQ 6. In dit laatste deel blikken we vooruit op de toekomst van Hyundai waarin het merk nog ‘een stap verder’ gaat (‘One step further’) en transformeert van een traditionele autofabrikant in een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen. Benieuwd naar alle huidige modellen van Hyundai?



Ontdek onze modellen

Hyundai Scoupe.

Duizenden onderdelen

‘Om een auto te kunnen bouwen zijn duizenden onderdelen nodig’, aldus Sungwon Jee, Senior Vice President en Global Chief Marketing Officer van Hyundai Motor Company. ‘Voordat de productie van start kan gaan, zijn talloze mensen bezig met bij de ontwikkeling van die auto. Zo’n proces neemt jaren in beslag. Met deze tentoonstelling willen we een kijkje geven achter de schermen en het verhaal vertellen van de transformatie van Hyundai.’

De 100 miljoenste Hyundai die van de band liep in de fabriek in Ulsan was een elektrische IONIQ 5. Hyundai vierde die mijlpaal met een ceremonie in zijn gigantische productiefaciliteit waar jaarlijks zo’n 1,6 miljoen auto’s worden gemaakt. Deze indrukwekkende fabriek begon in 1968 met het bouwen van auto’s en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen