iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Van Gogh Museum verrassen ouderen met workshop schilderen

Hoe mooi zou het zijn als iedereen, dus ook kwetsbare ouderen, kan genieten van kunst, vooral in deze coronatijd? Om dat voor elkaar te krijgen slaan Hyundai en het Van Gogh Museum de handen ineen. Samen gaan zij bij ouderen langs om die – tijdens Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day – te verrassen met een workshop schilderen in de stijl van Van Gogh. Uiteraard op geheel verantwoorde wijze, dus coronaproof en in milieuvriendelijke, elektrische Hyundai’s.

Een bezoek aan een museum is voor kwetsbare ouderen sowieso al best lastig, laat staan in een wereld met corona. De speciale workshoppakketten van Hyundai en het Van Gogh Museum, met daarin schilderbenodigdheden en een instructievideo om te kunnen schilderen in de stijl van Vincent van Gogh, brengen uitkomst. Bekijk hieronder de workshopvideo waarin het werk Boerderij in het koren (1888) centraal.

Hyundai KONA Electric en IONIQ Electric

De speciale workshoppakketten worden coronaproof afgeleverd bij de deelnemers, op verschillende locaties in de regio Amsterdam. Dat gebeurt uiteraard geheel in stijl in verscheidene elektrische auto’s van Hyundai – de KONA Electric en de IONIQ Electric – die voor de gelegenheid zijn gehuld in de kleuren van schilderijen van Van Gogh.

Ontdek de KONA Electric

Ontdek de IONIQ Electric

Positieve bijdrage aan welzijn ouderen

Kunst kan mensen verbinden, inspireren en troost bieden. Door ouderen een creatieve middag te bezorgen, hopen Hyundai en het Van Gogh Museum een positieve bijdrage te leveren aan hun welzijn. Hyundai is sinds 2016 partner in mobiliteit van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven. Toegankelijkheid is voor beide partijen een belangrijke kernwaarde.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen