iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Van Gogh Museum verlengen samenwerking

Bij Hyundai zijn we groot fan van de schilder Vincent van Gogh. Graag willen we een breder publiek kennis laten maken met zijn briljante kunstwerken en dat is dan ook de voornaamste reden dat we al jaren partner zijn van het gelijknamige museum.

Onlangs zijn we het achtste jaar van onze samenwerking ingegaan en om dat te vieren stelt Hyundai twee elektrische Hyundai’s ter beschikking aan het Van Gogh Museum. Voor de gelegenheid zijn beide exemplaren gehuld in de twee meest iconische meesterwerken van Vincent van Gogh: Amandelbloesem en Zonnebloemen.

Dit jaar bestaat het Van Gogh Museum precies vijftig jaar. ‘En je verjaardag vier je natuurlijk samen met trouwe vrienden’, aldus Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum. ‘We zijn ontzettend blij dat we ook in ons jubileumjaar op de steun van Hyundai kunnen rekenen. We trekken met de gewrapte elektrische auto’s van Hyundai het land in om onze verjaardag geheel in stijl te vieren.’

Emilie Gordenker (rechts), algemeen directeur van het Van Gogh Museum, en JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland, bij de Hyundai IONIQ 5 bedekt met het iconische werk Amandelbloesem (1890) van Vincent van Gogh. Foto: Jelle Draper.

Connection Day

De samenwerking wordt bekroond met de vierde editie van de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day later dit jaar. Op deze feestelijke dag worden activiteiten georganiseerd om doelgroepen, voor wie een bezoek aan een museum niet altijd vanzelfsprekend is, met de wereld van Vincent van Gogh in verbinding te brengen.

JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland: ‘Als succesvol merk in elektrische auto’s is het belangrijk voor ons een band te hebben met een van de bekendste musea van Nederland, dat gedreven is om duurzaam te zijn, nu en in de toekomst. Daarom ondersteunen wij het team van het Van Gogh Museum met twee 100 procent elektrische auto’s.’

Educatieve activiteiten

Behalve de jaarlijkse Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day ontwikkelt het Van Gogh Museum ook educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. Hyundai maakt tevens de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour en de Koreaanse museumgids van het Van Gogh Museum mogelijk. Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Hyundai? Meld je dan nu aan voor onze digitale nieuwsbrief.



Inschrijven nieuwsbrief

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen