iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Van Gogh Museum organiseren derde

Hyundai en het Van Gogh Museum zetten zich als partners in mobility in voor een toegankelijk museum. Ouderen ontvangen in de maanden juli en augustus meestal minder bezoek, doordat hun naasten met vakantie zijn en ook het verenigingsleven tijdelijk stilligt. Daarom organiseerden Hyundai en het Van Gogh Museum op 25 juli al voor de derde keer de Hyundai x Van Gogh Connection Day.

Met Hyundai naar Van Gogh

Het Van Gogh Museum en Hyundai willen een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van ouderen door hen te inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh. De afgelopen twee edities van Connection Day werden de Van Gogh-workshopmaterialen naar zorginstellingen gebracht, vanwege de toen geldende coronabeperkingen, maar deze keer werden bewoners van zorginstelling Cordaan met volledig elektrische auto’s van Hyundai opgehaald voor hun bezoek aan het Van Gogh Museum. De auto’s brachten de deelnemers na afloop natuurlijk ook weer thuis.

Rondleiding en workshop

Een deel van de groep ouderen ging mee met een rondleiding in de tijdelijke expositie Kleur als Taal, een overzichtstentoonstelling van de kunst van de veelzijdige kunstenaar Etel Adnan. Haar werk vertoont namelijk parallellen met dat van Van Gogh. Het andere deel van de groep volgde een workshop leporello maken, waarbij papier in zigzagvorm wordt gevouwen en beschilderd. Als inspiratie diende daarbij het werk van Etel Adnan.

Meer ouderenactiviteiten in Van Gogh

Als vervolg op de Hyundai x Van Gogh Connection Day kunnen ouderen en mantelzorgers op 1 en 8 augustus 2022 deelnemen aan de creatieve workshop leporello maken, met als thema ‘eigen identiteit’.

De workshops beginnen om 10.15 en 13.15 uur. Eventuele begeleiders mogen kosteloos mee.

Tickets voor de workshops zijn hier verkrijgbaar

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen