iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Discovery lanceren mini-documentaireserie Going Circular

Na de documentaire A Better Way hebben Hyundai en Warner Bros. Discovery een nieuwe mini-documentaireserie gemaakt over duurzaamheid. De miniserie, getiteld Going Circular, telt drie afleveringen en gaat over onze samenwerking met de Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie Healthy Seas en de inspanningen die we samen leveren om afval te recyclen in milieuvriendelijke materialen.

De mini-documentaireserie, getiteld Going Circular, telt drie afleveringen. Het zijn allemaal op zichzelf staande films waarvan de eerste op 8 september te zien is. Elke film wordt gepresenteerd door een andere presentator die invloedrijke personen interviewt die Hyundai's visie op een duurzame toekomst en een circulaire economie delen.

‘Spooknetten’ vervuilen onze zeeën en zorgen ervoor dat vissen, dolfijnen, schildpadden, krabben en zeehonden een langzame dood sterven.

Schoonmaken van de zeeën en oceanen

Hyundai en Healthy Seas zijn partners sinds 2021. Samen zetten zij zich in voor het schoonmaken van de zeeën en oceanen. Elk jaar verdwijnt ruim 580 ton visnetten in de oceaan. Die zogenaamde ‘spooknetten’ vervuilen niet alleen onze zeeën, maar zorgen er ook voor dat vissen, dolfijnen, schildpadden, krabben en zeehonden er in verstrikt raken en een langzame dood sterven.

Healthy Seas zet zich in voor het opruimen van die netten. Ook Hyundai maakt zich sterk voor een schoner milieu en werkt daarom samen met de natuurbeschermingsorganisatie. Over die krachtenbundeling gaat de miniserie Going Circular. In de eerste aflevering gaan we terug naar Ithaka waar Healthy Seas in 2021 met de steun van Hyundai zijn grootste schoonmaakactie ooit uitvoerde.

Bij het project ‘Return to Ithaca’ waren tien organisaties en partners betrokken, evenals een projectteam van 45 mensen, waaronder 15 duikers.

In totaal 23,5 ton afval verwijderd

Bij het project ‘Return to Ithaca’ waren tien organisaties en partners betrokken, evenals een projectteam van 45 mensen, waaronder 15 duikers. Ongeveer 180 kinderen namen deel aan de educatieve programma's over de bescherming van de oceaan en de circulaire economie. In totaal werd 23,5 ton afval verwijderd, waaronder 18,5 ton netten en vijf ton ander zwerfvuil op zee.

De eerste aflevering wordt gepresenteerd door York Hovest, een milieuactivist die organisaties begeleidt die zich inzetten voor de oceanen en het behoud van de zee. Hij spreekt over het project Return to Ithaca met Veronika Mikos, directeur van Healthy Seas, en Pascal van Erp, oprichter van Ghost Diving en duiker bij Healthy Seas.

Rond Ithaka werd in totaal 23,5 ton afval verwijderd, waaronder 18,5 ton netten en vijf ton ander zwerfvuil op zee.

Nylonafval recyclen in ECONYL®

In de tweede aflevering reist ontdekkingsreiziger en innovator Bertrand Piccard naar Slovenië om te zien hoe nylonafval in de Aquafil-fabriek wordt gerecycled in het hernieuwbare materiaal ECONYL®. Hij ontmoet er Denis Jahić van Aquafil, die hem door het nylon-regeneratieproces leidt, en Yasin Savci van Hyundai die vertelt over milieuvriendelijk autodesign.

In de derde aflevering hoort ETCR-coureur Norbert Michelisz van Sebastian Bekmann en Stefan Henrich van Hyundai hoe Hyundai’s duurzaamheidsplannen hun weg vinden naar autodesign. Zoals milieuvriendelijke materialen die gebruikt worden in de IONIQ 6. En ze bespreken hoe de toekomst van de autosport duurzaam zal zijn door middel van elektrificatie.

Bekijk de miniserie

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen