iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

17 Red Dot Design Awards 2021 voor Hyundai

Auto’s maken kan Hyundai als de beste, maar ook op andere gebieden is Hyundai succesvol. Bij de uitreiking van de Red Dot Design Awards 2021 ontving Hyundai maar liefst 17 onderscheidingen, verdeeld over verscheidene categorieën.

De Red Dot Design Award is een bekende internationale designprijs, uitgereikt door het Design Zentrum Nordrhein Westfalen in het Duitse Essen. De verkiezing brengt een eerbetoon aan topprestaties op het gebied van product-, merk- en communicatiedesign van internationale bedrijven.

Campagnevideo Little Big e-Motion

Veel waardering was er voor ‘Little Big e-Motion’. Deze campagne van Hyundai won in de categorie Film & Animatie zelfs een prestigieuze Best of the Best Award, de hoogst denkbare onderscheiding in de internationale designcompetitie. De campagnevideo laat zien hoe een minicar uitgerust met Emotion Adaptive Vehicle Control (EAVC)-technologie jonge patiënten helpt om zich van het ziekenhuisbed naar de behandelkamer te verplaatsen. De video ontving ook al een zilveren award op het New York Festival Advertising Award 2021. Bekijk hieronder de video:

Infotainmentsysteem van de IONIQ 5

Een Best of the Best Award was er ook voor de IONIQ 5. De internationale jury van de designverkiezing bekroonde het infotainmentsysteem van de gloednieuwe elektrische auto van Hyundai met deze toonaangevende award in de categorie Interface & Gebruikerservaring. Het infotainmentsysteem van de IONIQ 5 is het eerste waarin een nieuw designthema is geïntegreerd, genaamd GUI (Jong-e Graphic User Interface). Dat biedt diverse instellingen die de sfeer in het interieur bepalen, zoals ‘zacht’, ‘verfijnd’ en ‘uitbundig’.



Meer over de IONIQ 5

Het infotainmentsysteem van de IONIQ 5 met het nieuwe designthema Jong-e Graphic User Interface is onderscheiden met een Red Dot Design Award 2021.

Connectiviteitstoepassing Bluelink

Bluelink viel eveneens in de prijzen. Eerder dit jaar kreeg Hyundai voor zijn veelgeprezen connectiviteitstoepassing al een prestigieuze iF Design Award 2021 in de categorie Communicatie Design en bij de Red Dot Design Awards 2021 was het weer raak. Bluelink ontving een onderscheiding in de categorie Apps. De connectiviteitstoepassing van Hyundai is onlangs helemaal vernieuwd. Zo kreeg de app een modernere look and feel, voorzien van een nieuw logo, gebruiksvriendelijkere pictogrammen en een verbeterde functionaliteit.



Meer over Bluelink

Hyundai kreeg voor Bluelink al een iF Design Award 2021 in de categorie Communicatie Design en bij de Red Dot Design Awards 2021 was het weer raak.

OOH & Ambient for London Eye

Ook op andere vlakken was Hyundai succesvol. In de categorie Reclame ontving Hyundai een award voor ‘OOH & Ambient for London Eye’, een merkcampagne van IONIQ die vorig jaar plaatsvond in de wereldberoemde London Eye, en ‘H2U (Hydrogen to You)’, een campagne die duurzame waterstofenergie promoot. Op de hoogte blijven van al het nieuws rond Hyundai? Meld je dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.



Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen