Preconditioneren van de batterij
Preconditioning – ook wel voorverwarmen – van de batterij zorgt voor nog betere laadprestaties. Zeker bij koud weer is preconditioneren van de batterij ontzettend handig. Hoe lager de buitentemperatuur, hoe langer het duurt om de batterij op te laden. Een beetje extra warmte kan dan geen kwaad. Tijdens het rijden wordt de batterijtemperatuur daarom automatisch aangepast om bij een laadpunt optimale laadomstandigheden te kunnen garanderen.
Preconditioning wordt automatisch geactiveerd wanneer je een laadpunt invoert in het navigatiesysteem van de auto. Omdat het navigatiesysteem gebruikmaakt van Connected Routing, krijg je een zeer nauwkeurigere voorspelling van de drukte op de weg en een preciezere berekening van de aankomsttijd. Op basis daarvan wordt de batterij optimaal voorverwarmd zodat eenmaal aangekomen bij het laadpunt de laadomstandigheden perfect zijn.
Een andere belangrijke update van de IONIQ 5 is zijn grotere batterijpakket, van maar liefst 77,4 kWh. Daarmee wordt zijn rijbereik nog rianter wordt dan ie al was, namelijk tot wel 507 km (volgens WLTP). De nieuwe functie Smart Frequency Dampers (SFD) verbetert de respons van de voor- en achterasophanging en verhoogt het rijcomfort van de IONIQ 5.