iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

‘Met Stichting Opkikker helpen wij jaarlijks zo’n 2.000 gezinnen met een ziek kind’

De opbrengst van de Hyundai Winterinspectie gaat dit jaar naar Stichting Opkikker. Dit goede doel organiseert opkikkerdagen voor ernstig zieke kinderen en de rest van het gezin. Een behoorlijke uitdaging in dit bijzondere jaar. En dat is waarom Hyundai hen graag helpt!

Stel je voor: je krijgt te horen dat je kind ernstig ziek is. Dan staat de wereld even stil. Niet alleen voor het kind, maar ook voor alle gezinsleden. Stichting Opkikker biedt lichtpuntjes zodat het hele gezin weer de kracht vindt om door te gaan. Met Opkikkerdagen waarbij zieke kinderen bijvoorbeeld een spectaculaire helikoptervlucht maken, maar ook dagen waarop meisjes omgetoverd worden tot prinses en zich in de watten laten leggen door echte lakeien.

Fotografie: Kelly Loup.

Videoboodschap van Ernst & Bobbie

‘Bij de Opkikkerdagen zit het ’m soms in de kleine dingen. Zoals Jayla, die epilepsie heeft en dankzij een speciaal zadel tóch op een paard mocht rijden. Of Jens, die de hele dag onder de indruk was van de persoonlijke videoboodschap die zijn helden Ernst & Bobbie voor hem inspraken’, zegt Kelly Loup, PR, Marketing & Communicatie bij Stichting Opkikker. Op die manier helpt Stichting Opkikker jaarlijks zo’n 2.000 gezinnen.


‘Mede namens de betrokken gezinnen wil ik alle Hyundai-rijders bedanken die Stichting Opkikker steunen door middel van de Hyundai Winterinspectie. Met de opbrengst van deze fantastische actie zullen wij er ook volgend jaar weer alles aan doen om gezinnen met een ziek kind van lichtpuntjes te voorzien.’

Ruud Sliphorst directeur en oprichter van Stichting Opkikker

Fotografie: Kelly Loup.

Alternatieve manieren zoeken

Het is op verschillende manieren een bijzonder jaar voor de stichting. Enerzijds vanwege het 25-jarig jubileum, waardoor Stichting Opkikker grootse plannen had. Anderzijds door corona en de maatregelen daaromheen, dat als gevolg heeft dat de organisatie creatief moet zijn met oplossingen.

Kelly: ‘Onze stichting telt zo’n 3.000 ambassadeurs, voor wie we elk jaar een speciale Ambassadeursdag organiseren. Die hebben we tot twee keer toe moeten annuleren, terwijl het juist zo belangrijk is: de zieke kinderen, hun ouders én hun broertjes en zusjes ontmoeten er lotgenoten en het leidt ze even af van alle narigheid.’

Ze vervolgt: ‘Tijdens de eerste golf zijn vrijwilligers met een Opkikker-knuffel en een handgeschreven kaart langs de deuren van alle ambassadeurs gegaan, waarvoor we in totaal maar liefst 140.000 kilometer aflegden. Toen de Ambassadeursdag weer niet door kon gaan, hebben we een verrassingspakket langsgebracht, voor een speciale thuiseditie.’

Fotografie: Arjan van der Plaat (The Weddingstory).

Een rondje in een limousine

De Opkikkerdagen zijn door corona vervangen door Opkikkermomenten, waarbij er toch een lichtpuntje gecreëerd wordt met de maatregelen in acht. Bijvoorbeeld een rondje in een limousine, of een fotoshoot op afstand. ‘Hoewel we op alternatieve manieren lichtpuntjes verzorgen, doet het wel pijn om de gezinnen teleur te stellen en als organisatie niet te kunnen doen waarvoor je opgericht bent’, aldus Kelly.

Bedankt voor de donaties!

Stichting Opkikker kan dit jaar dus wel wat extra steun gebruiken. Zeker ook omdat evenementen en acties die jaarlijks veel donaties opbrengen nu geen doorgang kunnen vinden. En daarom is de stichting heel blij dat zij dit jaar gekozen zijn als goed doel van de Hyundai Winterinspectie. De laatste jaren liep de opbrengst op naar zo’n € 40.000 per editie. Een bedrag dat te danken is aan de vele Hyundai-rijders die van de inspectie gebruikmaken.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen