De klasse van de elektrische stadsauto’s is nog vrij nieuw en als er één auto is die daarin de toon zet, is het wel de INSTER. Of zoals de gerenommeerde website e-Drivers concludeert: ‘Op dit soort auto’s zit de Nederlander te wachten: hij is betaalbaar, functioneel en hartstikke elektrisch.’ Benieuwd wat andere Nederlandse autojournalisten van de Hyundai INSTER vinden? Wij hebben de opvallendste reviews en rijimpressies voor je op een rijtje gezet (lees verder onder de foto).
Nog voordat de INSTER te koop was in Nederland had hij al een verpletterende indruk gemaakt op de pers. Inmiddels staat de compacte elektrische Hyundai in de showroom en worden autojournalisten alleen nog maar enthousiaster. Ze raken niet uitgepraat over zijn elektrische actieradius en dynamische rijervaring, maar zijn vooral ondersteboven van de verrassende ruimte.
‘Niets aan deze auto is dom’
Bas van Putten spreekt in NRC van ‘een verterende eyecatcher.’ ‘En een slimme!’ voegt hij er aan toe. ‘Niets aan deze auto is dom. Dankzij de neerklapbare rugleuningen van beide voorstoelen zou je in de INSTER zelfs theoretisch kunnen overnachten.’
‘Hij stuurt en veert heel volwassen’
AutoWeek prijst de rijeigenschappen van de INSTER: ‘We onder de indruk van het weggedrag. Hij stuurt en veert heel volwassen en biedt veel comfort, maar is vooral heel stabiel. Met zijn vrij directe besturing voelt de INSTER lekker wendbaar.
‘Perfect van bumper tot bumper’
InstaAutoVlog legde er in drie dagen een slordige 600 km mee af en weet het zeker: ‘Deze auto is perfect van bumper tot bumper. Hij is superieur ten opzichte van een Dacia Spring en is qua interieurruimte ook de Renault 5 Electric de baas.’
Bekijk alle reviews
Rijbereik tot 355 km
De Hyundai INSTER is een opvallende stadsauto in een compact SUV-jasje, met een futuristisch design en veel ruimte vanbinnen. Dankzij slimme technologieën rijd je niet alleen heel veilig, maar ook zeer comfortabel. Met een rijbereik tot 355 km kom je lekker ver zonder te hoeven opladen.
Van buiten is de INSTER stoer met ronde vormen en stevige bumpers. LED-verlichting en moderne richtingaanwijzers geven hem een eigentijdse uitstraling. Je kunt kiezen voor LED-koplampen en een zwart dak voor extra contrast. Hij staat op 15-inch stalen, lichtmetalen of 17-inch lichtmetalen wielen.
Groot instrumentenpaneel
Achter het stuur van de INSTER kijk je uit op een digitaal instrumentenpaneel van 10,25 inch en een touchscreen voor infotainment met navigatie. Er is zelfs een draadloos oplaadstation voor je telefoon. Alle stoelen kunnen worden neergeklapt en optioneel zijn verwarmbare stoelen en een verwarmbaar stuur.
Standaard heeft de INSTER een 42 kWh-batterijpakket, maar je kunt ook kiezen voor een Long-Range versie met 49 kWh. Beide modellen hebben een krachtige elektromotor die 71,1 kW (97 pk) levert of 84,5 kW (115 pk), afhankelijk van de batterijkeuze. Het koppel is gelijk voor beide versies: 147 Nm.
Ontdek de INSTER