iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Wow! De nieuwe Hyundai i30 is dus beter dan de Opel Astra en Ford Focus!

De nieuwe Hyundai i30 biedt meer dynamiek, meer veiligheidssystemen en meer kwaliteit dan zijn voorganger. Maar streeft hij daarmee ook zijn concurrenten voorbij? Met deze vraag begint het magazine Auto Review zijn vergelijkende test waarin de nieuwe Hyundai i30 het opneemt tegen vier andere compacte middenklassers met driecilinder, waaronder de Opel Astra en de Ford Focus. Volgens de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) is er maar één de winnaar: de Hyundai i30.

In zijn conclusie onderaan het artikel in Auto Review schrijf de VZR (www.vzr.nl): De Hyundai i30 kan zich niet alleen meten met zijn Europese concurrenten, hij verslaat ze zelfs. Hoewel de onderlinge verschillen op veel onderdelen klein zijn, maakt de Hyundai i30 enkele uitschieters. Zo heeft de betaalbare Hyundai dynamische rijeigenschappen, krachtige remmen en een uitgebreide veiligheidsuitrusting.

Testen op circuit
Ook wat betreft rijkwaliteiten is de Hyundai i30 zijn concurrenten de baas. Auto Review testte de vijf middenklassers op het circuit en concludeert: Op het gebied van rijeigenschappen is de derde generatie Hyundai i30 er met sprongen op vooruitgegaan. De lichtvoetige middenklasser stuurt spontaan in, schuwt hoge bochtsnelheden niet en blijft op de grens zo mak als een lammetje. De besturing is bovendien precies en de stopwatch bevestigt onze bevindingen: op het testcircuit zet de Hyundai de snelste rondetijd neer.

Remmentest
Auto Review vervolgt: Bovendien verrast de Hyundai i30 vriend en vijand tijdens de remmentest. Met koude schijven heeft de uitdager maar 33,8 meter nodig om vanaf 100 km/h tot stilstand te komen. Zijn concurrenten leggen al remmend bijna 2 meter meer af. De Seat Leon voltooit de snelle ronde 1,6 seconde langzamer dan de Hyunda i30. De Leon is de lichtste auto in de test en stuurt het levendigst. Een fractie later rollen de Ford Focus en Opel Astra over de finishlijn. Hoewel de iets zwaardere Ford dankzij de SportContact 5-banden van Continental over nog meer grip beschikt dan de Seat, wordt hij toch derde. De Opel zou de tractie van de Focus en de remmen van de Hyundai i30 goed kunnen gebruiken ...

Maak een gratis proefrit!
Benieuwd wat jij vindt van de nieuwe Hyundai i30? Daar kom je alleen maar achter door hem uit te proberen. Kom daarom proefrijden in de nieuwe Hyundai i30. GRATIS! Stap binnen bij de dichtstbijzijnde Hyundai-dealer. Hij helpt je graag verder.


Vraag gratis proefrit aan

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen