iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

‘Nieuwe TUCSON, een auto waar de concurrentie zich op stuk kan bijten’

Sinds de komst van de nieuwe Hyundai TUCSON popelt de autopers om de nieuwe SUV te kunnen testen. Logisch, als je er als merk prat op gaat een revolutionaire auto te hebben ontwikkeld, dan willen de media daar ook graag keihard bewijs voor hebben. En dat kan alleen maar door zelf achter het stuur te kruipen. Zo ook Auto Review. Het automagazine nam de nieuwe TUCSON mee voor een uitgebreide rijimpressie. Benieuwd naar de bevindingen? We verzamelden de opvallendste quotes uit het artikel (lees verder onder de foto).

Hyundai voert de druk op de concurrenten op. Na vijfenhalf jaar introduceert het merk een gloednieuwe TUCSON, die wel eens kan uitgroeien tot de norm in zijn segment.

Bij de nieuwe TUCSON is alles anders. Zijn design straalt in alles de zelfbewustheid uit die in de loop der jaren vat heeft gekregen op het succesvolle Zuid-Koreaanse merk.

Over ruimtegebrek hoefde je toch al niet te klagen bij de TUCSON. De nieuwe SUV groeide in alle richtingen een klein beetje (de wielbasis bijvoorbeeld met exact één centimeter), dus ook nu is het prima gesteld met de ruimte voor je benen en hoofd.

De TUCSON is veranderd van een populaire SUV in een mobiele lounge. Daar passen alle mogelijkheden bij die mobiel internet te bieden heeft: dankzij Bluelink-telematicadiensten ben je binnen in de auto altijd verbonden met de buitenwereld.

Verder heeft de TUCSON alle denkbare veiligheidssystemen aan boord. […] Zelfs bij de premium-automerken zullen ze met enige jaloezie alle opties bekijken die de TUCSON te bieden heeft.

Ook bij de motoren zie je dat Hyundai met zijn tijd meegaat: diesels worden niet meer aangeboden en het hele motorengamma is geëlektrificeerd. […] Instappen kan vanaf 34.995 euro. Deze basis-benzinemotor is voorzien van 48-volt mild hybrid-techniek.

De aandrijflijn van onze testauto, een TUCSON Hybrid, reageert aangenaam direct op bewegingen van het gaspedaal. De samenwerking tussen benzine- en elektromotor is perfect en de energie die bij het remmen vrijkomt, wordt opgeslagen in een accu van 1,49 kWh.

Van de lijst met veiligheidsopties krijgt menig concurrent de hik. Maar ook de rijeigenschappen van de TUCSON zijn dik voor elkaar. Een auto waar de concurrentie zich op stuk kan bijten.

Het hele artikel lees je in Auto Review.

Meer weten over de nieuwe TUCSON?

De nieuwe TUCSON is er al vanaf € 34.995. Daarvoor krijg je de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V in i-Motion-uitvoering, een al zeer luxe SUV met onder meer 17-inch lichtmetalen velgen, Digitale Radio (DAB+), een volledig digitaal instrumentenpaneel (10,25-inch) en een achteruitrijcamera. Meer weten over de TUCSON?


Ontdek de nieuwe Tucson

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen