iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Merkwaarde Hyundai naar recordhoogte: 24,6 miljard dollar

Wat ooit begon als een ambitieuze autofabrikant uit Zuid-Korea, is uitgegroeid tot een wereldspeler van formaat. Hyundai staat anno 2025 niet alleen bekend om zijn innovatieve elektrische modellen, maar ook om zijn sterke merkidentiteit. Dat blijkt nu zwart op wit: met een recordmerkwaarde van 24,6 miljard dollar behoort Hyundai tot de 30 meest waardevolle merken ter wereld, volgens de toonaangevende Best Global Brands-ranglijst van Interbrand.

De stijgende merkwaarde weerspiegelt niet alleen de sterke financiële prestaties, maar ook Hyundai’s strategische expansie en voortdurende investeringen in innovatie. Zo boekte Hyundai in 2024 een recordomzet, produceerde het meer dan 100 miljoen voertuigen sinds de oprichting in 1967 en voltooide het een historische beursgang in India. Ook in Noord-Amerika verstevigde het merk zijn positie met nieuwe investeringen.

‘Deze recordmerkwaarde is het resultaat van de inzet van onze wereldwijde teams en de visie van onze Executive Chair’, aldus José Muñoz, President en CEO van Hyundai Motor Company. ‘Met onze bekroonde elektrische modellen en productinnovaties bouwen we aan een betrouwbaar merk waar klanten op vertrouwen.’

Vooruitgang in mobiliteit en veiligheid

2025 was opnieuw een jaar vol hoogtepunten. De volledig elektrische Hyundai INSTER werd uitgeroepen tot World Electric Vehicle 2025 en maar liefst zeven Hyundai-modellen ontvingen de hoogste IIHS TOP SAFETY PICK+-score. Met de komst van de nieuwe IONIQ 9 en de vernieuwde NEXO groeit de elektrische line-up verder. Bovendien zet Hyundai sterk in op hybride voertuigen om de overstap naar elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk te maken.

Hyundai blijft investeren in de toekomst. Zo opende het merk de allereerste softwaregedefinieerde fabriek en lanceerde het Pleos, een nieuw softwareplatform dat de basis vormt voor een ecosysteem van softwaregedefinieerde voertuigen.

Creatieve merkbeleving

Niet alleen op de weg, maar ook op creatief vlak laat Hyundai van zich horen. Met bekroonde campagnes – waaronder de korte film Night Fishing – sleepte het merk meerdere prijzen in de wacht op het Cannes Lions Festival of Creativity. Daarnaast versterkt Hyundai zijn wereldwijde merk met langdurige sponsorpartnerschappen, zoals met FIFA, de ASEAN Football Federation en de CONMEBOL Libertadores.

Wil je niets missen en altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws over Hyundai? Meld je dan nu aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.

Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen