iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai in de top van meest waardevolle merken ter wereld

Hyundai is het snelst groeiende en succesvolste automerk van dit moment. De waarde van het merk wordt geschat op 13,2 miljard dollar, een stijging met 5,1 procent ten opzichte van 2016. Daarmee bezet Hyundai, net als in 2016, de 35ste plaats op de Interbrand Best Global Brands ranglijst, ’s werelds belangrijkste graadmeter voor merkwaarden.

Hyundai verkocht wereldwijd 4,86 miljoen auto’s en neemt daarmee de zesde plaats in op de lijst van grootste automerken ter wereld. Onder de autofabrikanten op 's werelds belangrijkste graadmeter voor merkwaarden is Hyundai een van de snelste stijgers. In de categorie Automotive bezet Hyundai achter onder meer Mercedes-Benz en BMW de zesde plaats. Na Hyundai volgen onder meer Audi (7e), Nissan (8ste), Volkswagen (9e) en Porsche (10e).

 

Ranglijst

Autofabrikant

Merkwaarde (in miljarden dollars)

1

Toyota

50.3

2

Mercedes-Benz

47.8

3

BMW

41.5

4

Honda

22.7

5

Ford

13.6

6

Hyundai

13.2

7

Audi

12.0

8

Nissan

11.5

9

Volkswagen

11.5

10

Porsche

10.1

 

Waarde Hyundai 13,2 miljard dollar
De waarde van Hyundai wordt geschat op 13,2 miljard dollar, een stijging met 5,1 procent ten opzichte van 2016. Het afgelopen decennium groeide de waarde van Hyundai met bijna 9 miljard dollar, goed voor een stijging van 40 plaatsen op de Best Global Brands-ranglijst.

 

Jaar

Ranglijst

Merkwaarde (in miljarden dollars)

2017

35

13.2

2016

35

12.5

2015

39

11.3

2014

40

10.4

2013

43

9.0

2012

53

7.5

2011

61

6.0

2010

65

5.0

2009

69

4.6

2008

72

4.8

 

Apple, Google en Microsoft aan kop
De Interbrand Top 100-lijst van merkadviesbureau Interbrand wordt samengesteld op basis van de financiële prestaties van het merk, de kracht van het merk ten opzichte van de concurrentie en de rol van het merk in de keuze van de doelgroep. In de Top 100 van Best Global Brands staan vijftien automerken. De lijst wordt aangevoerd door Apple, Google en Microsoft. De drie merken vertegenwoordigen waardes van respectievelijk 184,1, 141,7 en 79,9 miljard dollar.

 

Alles over Hyundai
Benieuwd wat Hyundai nog meer te bieden heeft? Op onze officiële website www.hyundai.nl vind je alles over het merk Hyundai.

 

Alles over Hyundai

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen