iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Korea is booming en wel hierom

Denk jij bij Korea nog steeds meteen aan Guus Hiddink en het voetbalsprookje van 2002? Dan wordt het hoog tijd je wat meer in dit prachtige land te verdiepen. Korea, het land waar Hyundai z’n roots heeft, is een van de populairste (vakantie)bestemmingen ter wereld. Wil je weten waarom, kom dan op 9 juli naar het Korean Culture Festival in Amsterdam.

Het Koreaans cultuurfestival wordt georganiseerd door de Ambassade van de Republiek Korea in Nederland en vindt plaats in het Transformatorhuis op het complex van de Westergasfabriek. Je kunt er van elf uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds genieten van spectaculaire optredens, marktjes en workshops. Ook Hyundai is er – met de IONIQ 5 – vertegenwoordigd. De toegang is gratis.

K-Pop verovert de wereld

Uiteraard is er veel belangstelling voor K-Pop, een ongekend populaire muziekstroming uit Zuid-Korea die in rap tempo de wereld verovert. Het Korean Culture Festival in Amsterdam is het toneel van een van de voorrondes van het K-Pop World Festival. Nederlandse K-Pop-fans gaan met elkaar de strijd aan met hun zang- en danskunsten. De winnaar mag Nederland vertegenwoordigen tijdens de finale die in november in Korea wordt gehouden.

In de vele marktkraampjes vind je allerlei Koreaanse producten, zoals Koreaanse cosmetica, K-Pop-artikelen en Koreaanse eten. Er is aandacht voor de Koreaanse sport Taekwondo, met spectaculaire uitvoeringen van het taekwondo-team van KUKKIWON en een workshop Taekwondo door Europees kampioen Joel van der Weide. Ook kun je genieten van een workshop traditioneel Koreaans schilderen door Studio K&Y.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen