iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

K-popband BTS en Hyundai maken zich sterk voor een schonere wereld

Om aandacht te vragen voor zijn wereldwijde waterstofcampagne met als thema For Tomorrow, We Won’t Wait, heeft Hyundai samen met de wereldberoemde K-popband BTS een nieuwe video uitgebracht. De video is op 5 juni op Wereldmilieudag (World Environment Day) in première gegaan via het officiële YouTube-kanaal van Hyundai. Bekijk de video hieronder.

Wereldmilieudag: sinds 1974

Op Wereldmilieudag worden over de hele wereld activiteiten georganiseerd om mensen bewuster te laten worden van hoe belangrijk het milieu voor onze wereld is en wat we kunnen doen om het milieu te beschermen. Wereldmilieudag wordt sinds 1974 jaarlijks door de Verenigde Naties georganiseerd. Dit jaar is het thema van Wereldmilieudag ecosysteemherstel.

In de nieuwe video laten de BTS-leden zien hoe je heel eenvoudig zelf een bijdrage kunt leveren aan een betere wereld. Samen met Hyundai willen de populaire muzikanten wereldwijd mensen inspireren om zelf actie te ondernemen om de aarde te beschermen. Dat kan op verschillende manieren, zoals het scheiden van afval, minder vlees eten of het overstappen op elektrisch autorijden.

Realisatie waterstofmaatschappij

Daarnaast is de nieuwe video een vervolg op de film die Hyundai en BTS eerder dit jaar tijdens Earth Day uitbrachten. Die film vormde het startsein voor de waterstofcampagne For Tomorrow, We Won’t Wait waarin Hyundai en BTS pleiten voor de realisatie van een emissieloze waterstofmaatschappij – om ervoor te zorgen dat ook volgende generaties kunnen blijven genieten van onze mooie aarde.

Het streven naar een milieuvriendelijke toekomst vloeit voort uit Hyundai’s missie om elk moment van het leven zo bijzonder mogelijk te maken. Hyundai noemt dat Progress for Humanity. Hyundai wil een topaanbieder op het gebied van slimme en groene mobiliteitsoplossingen worden, waarbij geëlektrificeerde auto’s onlosmakelijk zijn verbonden met het dagelijks leven van mensen.

De waterstof-elektrisch aangedreven Hyundai NEXO stoot geen schadelijke stoffen uit en zijn actieradius bedraagt maar liefst 665 km.

Waterstofauto Hyundai NEXO

Een van die geëlektrificeerde auto’s is de NEXO, Hyundai’s waterstof-elektrisch aangedreven SUV. Een brandstofcel zet waterstof om in elektriciteit waarmee de elektromotor wordt aangedreven. De NEXO rijdt dus volledig elektrisch en stoot geen schadelijke stoffen uit. Bovendien kost het voltanken van de NEXO slechts een handvol minuten en bedraagt zijn actieradius maar liefst 665 km (volgens WLTP). Meer weten?


Ontdek de NEXO

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen