1,7-liter dieselmotor
We rijden in de Hyundai Tucson, met onder de kap een 1,7-liter dieselmotor. […] Waar veel diesels onder de 2.000 toeren niet echt thuis geven, pakt deze viercilinder al vanaf zo’n 1.000 toeren goed op.
Mooi stil
Houd de naald van de toerenteller tussen de 1.500 en 2.500 en je overbelast de motor nooit, terwijl je toch vlot vooruitkomt. Het verbruik blijft dan ook ook vrij bescheiden en de over de geluidsproductie hebben we al helemaal niets te klagen. Hij is mooi stil.
Zesversnellingsbak
Op motorisch vlak heeft Hyundai de zaken beter voor elkaar en ook zijn zesversnellingsbak schakelt iets fijner dan die in de Nissan.
Meer steun
Kijken we naar de zit achter het stuur, dan moeten we vaststellen dat die in de Hyundai Tucson beter is. Het stuur is goed gepositioneerd en over grote afstand verstelbaar en de zitting biedt de benen meer steun omdat deze iets achterover kan kantelen. Dat maakt een wereld van verschil.
Zee van ruimte
Beide voorstoelen van de Tucson zijn elektrisch verstelbaar. De interieurruimte is in alle opzichten royaal. Dat merk je zeker als je achterin gaat zitten. Er is werkelijk een zee van ruimte, plus een bank die heel goed zit, mede dankzij de verstelbare rugleuning.
Aandrijflijn
De Hyundai Tucson staat op alle onderdelen zijn mannetje en biedt veel waar voor zijn geld. Ook wat aandrijflijn betreft heeft Hyundai een ware inhaalslag gemaakt.
De volledige test is te lezen in AutoWeek nr. 23.
Uitstekende caravantrekker
Wist u dat de Hyundai Tucson ook een uitstekende caravantrekker is? Kom gewoon eens langs voor een gratis proefrit. Er is altijd wel een Hyundai-dealer bij u in de buurt!