Met de komst van de waterstoftruck onderstreept Hyundai nog maar eens zijn leidende rol op het gebied van brandstofceltechnologie. Ruim 20 jaar geleden begon Hyundai met de ontwikkeling van waterstof-aangedreven voertuigen. In 2013 volgde de productiestart van ’s werelds eerste in serie geproduceerde waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell, en inmiddels is er de tweede generatie waterstofauto NEXO.
Auto’s met een brandstofcel, stadsbussen met een brandstofcel, ja zélfs fietsen met een brandstofcel ... waterstof-aangedreven voertuigen hebben de toekomst en dus is het niet raar dat Hyundai de komst van zijn allereerste elektrische truck met een brandstofcel aankondigt. In 2019 zal de zero emissie-vrachtwagen officieel worden geïntroduceerd. Hierbij tonen we je alvast een artist-impression van de bijzondere truck.
Aerodynamisch vormgegeven
De elektrische Hyundai-vrachtwagen met brandstofcel heeft een opvallend design met vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken. De truck is aerodynamisch vormgegeven om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden. De grille van de vrachtwagen valt op door zijn geometrische vormen die de structuur van waterstof symboliseren. Blauwe kleurstellingen benadrukken zijn milieuvriendelijke karakter.
Hyundai’s met 4 % bijtelling
Met de volledig elektrische Hyundai KONA Electric en IONIQ Electric en de waterstofauto Hyundai NEXO heeft Hyundai al drie uitgesproken duurzame modellen in huis. Deze zero emissie-auto’s vallen alle drie in de voor zakelijk rijders gunstige 4 % bijtellingscategorie. En dan zijn er ook nog de Hyundai IONIQ Hybrid en Plug-in Hybrid die een zuinige brandstofmotor combineren met de energie van een oplaadbare batterij.
Wat wordt jouw elektrische Hyundai?
Wie elektrisch wil rijden kan bij Hyundai dus alle kanten op. Er is een elektrische Hyundai voor iedereen: volledig elektrisch, hybride, plug-in hybride, waterstof. Benieuwd wat bij jou past?
Kies jouw elektrische auto