Na de Hyundai i30 N komt er nu ook een N-versie van de Hyundai i30 Fastback. En in Azië en Amerika rijdt inmiddels de indrukwekkende Veloster N rond. Het mag duidelijk zijn: Hyundai gaat graag nieuwe uitdagingen aan en verlegt grenzen om berijders een buitengewone ervaring te bieden. Wat is jouw favoriete N-model?
Bochtenkoning
Alle N-modellen van Hyundai hebben één ding gemeen: ze zijn gebouwd om maximaal rijplezier te bieden, zowel bij dagelijks gebruik als op het circuit. Albert Biermann, geestelijk vader van de Hyundai i30 N, noemt zijn sportauto niet voor niets liefkozend Corner Rascal, wat zoveel betekent als Bochtenkoning. ‘Elk N-model houdt van bochten’, aldus de baas van de performance-afdeling van Hyundai, ‘vandaar deze bijnaam.’
Sportieve topversie
De Hyundai i30 N heeft de onmiskenbare uitstraling van een sportieve topversie. Hij is direct herkenbaar aan de agressief ontworpen voorzijde met grote luchtinlaten, de opvallende Cascade-grille en frontsplitter. Ook de zwarte zijskirts, de achterspoiler en de twee grote uitlaatpijpen maken direct duidelijk dat het een extra sportieve versie betreft.
Beats per minute
De Hyundai i30 N en i30 Fastback N delen dezelfde genen en visie: een spannende rijervaring met de nadruk op ‘Beats per minute’ (BPM). De nieuwe i30 Fastback N bouwt voort op het succes van de i30 N en is het tweede ultra-sportieve Hyundai-model dat in Europa op de markt komt. Ook brengt Hyundai een N-versie van de Hyundai Veloster uit. Deze is alleen beschikbaar in de VS en Azië.
Succesvol in autosport
Hyundai N heeft zijn sporen reeds verdiend in de autosport. Sinds 2015 is N actief op het hoogste niveau van de internationale autosport, met successen in het FIA World Rally Championship, de VLN-series op de Nürburgring, TCR International Series, Pirelli World Challenge en loodzware 24-uursrace van de Nürburgring.