iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai maakt indruk met robotica en toekomstige mobiliteit

Hyundai en robots, ze kunnen bijna niet meer los van elkaar worden gezien. Hoe robots ons in de toekomst gaan helpen, liet Hyundai begin dit jaar zien op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, een van de grootste elektronicabeurzen ter wereld. Niet alleen de boodschap, óók de prikkelende setting op de stand – de CES 2022 Exhibition Booth – waarin Hyundai zijn toekomstplannen ontvouwde maakte veel indruk. Zozeer zelfs dat Hyundai ermee in de prijzen viel bij de uitreiking van de Red Dot Awards: Brand & Communication Design 2022.

De jury van de verkiezing vond de Exhibition Booth zelfs zo bijzonder dat Hyundai er de titel Best of the Best voor kreeg. Het was een van de in totaal acht onderscheidingen die Hyundai Motor Company, waartoe ook Kia en Genesis – het luxemerk van Hyundai – behoren, ontving.

Hyundai greep CES 2022 aan om zijn visie op de toepassing van robotica in de echte wereld met ons te delen. Met als hoofdthema Expanding Human Reach liet Hyundai zien hoe de robotica-divisie van het bedrijf toekomstige mobiliteit vormgeeft.

Spot, de robothond van Hyundai en Boston Dynamics, naast de elektrische IONIQ 5.

Boston Dynamics

Hyundai transformeert in hoog tempo in een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen. Robotica is een belangrijk onderdeel van die transformatie. Eerder al nam Hyundai daarom de Amerikaanse robotbouwer Boston Dynamics over, een pionier op dit gebied.

Om de toekomstvisie op robotica en mobiliteit te ondersteunen, presenteerde Hyundai op CES 2022 het nieuwe concept Metamobility. Het doel is om te pionieren met een metaverse-connectie tussen slimme apparaten, waarmee mobiliteit samenkomt met virtual reality (VR).

In de toekomst zal de metaverse een plek worden waar mensen dagelijks komen. Daarom voorziet Hyundai de opkomst van een nieuw soort metaverse-platform, met weinig onderscheid van de realiteit en met ongelimiteerde bewegingsvrijheid tussen de virtuele en de echte wereld.

Blijf op de hoogte

Op de hoogte blijven van het laatste technologische ontwikkelingen bij Hyundai? Meld je dan nu aan voor de gratis digitale nieuwsbrief van Hyundai.


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen