iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en Amsterdam Fashion Week gaan partnership aan

Hyundai en Amsterdam Fashion Week (AFW) gaan een bijzonder partnership aan dat volledig in het teken staat van duurzame mode. Van 2 tot 6 september 2024 is Hyundai de officiële partner van dit toonaangevende mode-evenement en maakt het van de gelegenheid gebruik om zijn nieuwste elektrische pareltje te showen: de INSTER. Maar dat is nog niet alles; om de wereld te laten zien hoe belangrijk circulaire mode is slaat Hyundai ook de handen ineen met het innovatieve, duurzame modelabel MARTAN.

Amsterdam Fashion Week is een uitgelezen podium voor Hyundai om jongere generaties te laten zien wat het in huis heeft en waarom het automerk dé trendsetter is als het gaat om futuristisch design en duurzaamheid. De nieuwe INSTER, een compacte elektrische stadsauto met een bereik van 355 km, vervult hierbij een hoofdrol. Deze auto is niet alleen een technologische en innovatieve krachtpatser die dankzij de Vehicle-to-Load-techniek tijdens AFW ook wordt ingezet als DJ Booth, maar is ook een toonbeeld van duurzaamheid. Hyundai gebruikt namelijk gerecyclede materialen, zoals verf gemaakt van oude banden en stoelen van gerecycled PET, om de INSTER te maken.



Ontdek de INSTER

De Hyundai INSTER.

‘Creativiteit is wat ons bindt’

‘We zijn trots met Hyundai te mogen samenwerken tijdens Amsterdam Fashion Week 2024,’ zegt Danie Bles, CEO van Amsterdam Fashion Week. ‘Hyundai’s focus op onberispelijk design, innovatie en duurzaamheid sluit naadloos aan bij de visie die wij hebben, waardoor Hyundai de perfecte partner is voor de komende editie. Creativiteit is wat ons bindt en samen gaan we zorgen voor een inspirerende, betekenisvolle verandering in de sector.’

‘Tijdens AFW zorgt Hyundai ervoor dat alle gasten in stijl en elektrisch worden vervoerd. Bovendien gebruikt Hyundai deze unieke setting om exclusieve content te creëren voor social media, waaronder cartalks met modeontwerpers en influencers in de Hyundai INSTER. De samenwerking met MARTAN versterkt de missie van Hyundai nog verder. Dit label laat zien hoe je met upcycled materialen sexy en duurzame mode kunt maken, en past daarmee perfect in Hyundai’s merkfilosofie Progress for Humanity.

De Hyundai INSTER.

‘Mooi visitekaartje’

‘Amsterdam Fashion Week is een mooi platform voor jongere doelgroepen die Hyundai nog niet als designmerk kennen’, aldus Leon van Schie, General Manager Marketing bij Hyundai Motor Netherlands. ‘De aandacht voor design en circulariteit verbindt AFW en Hyundai. Door de gloednieuwe INSTER hier te presenteren in een typisch stadse Amsterdamse setting aan een Europese audience, geven we als Koreaans merk gelijk een mooi visitekaartje af.’

Deze editie van AFW belooft niet alleen een visueel spektakel te worden, maar zet ook een krachtige boodschap neer: de toekomst van mode en mobiliteit is duurzaam, circulair en innovatief. Hyundai en MARTAN laten zien dat je met duurzaamheid, creativiteit en visie de wereld kunt veranderen. Samen willen ze laten zien dat er geen nieuwe materialen hoeven te worden geproduceerd om iets moois te creëren.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen