iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Juich mee met de Oranje Leeuwinnen op WK vrouwenvoetbal!

Nooit eerder bezochten zoveel enthousiaste supporters een wedstrijd van het Nederlands vrouwenelftal als in de vriendschappelijke interland tegen Australië. Bijna 31.000 toeschouwers zagen de Oranje Leeuwinnen overtuigend winnen in de ‘uitzwaaiwedstrijd’ voor het WK in Frankrijk (7 juni-7 juli 2019). Met de populariteit van onze dames zit het dus wel goed. Als Official Automotive Partner van het WK is Hyundai apetrots een steentje bij te kunnen dragen aan dit fantastische toernooi.

Het Nederlands vrouwenelftal is een van de grote favorieten voor de wereldtitel. Op het vorige WK, in 2015, sneuvelde het Nederlands vrouwenelftal nog in de achtste finales. Toen was Japan met 2-1 te sterk voor de Oranje Leeuwinnen. Het elftal van bondscoach Sarina Wiegman is nadien aanzienlijk gegroeid. Twee jaar geleden werd Nederland in eigen land zelfs Europees kampioen.

Official Automotive Partner van het WK

Wat het inhoudt om Official Automotive Partner van het WK te zijn? Dat betekent dat Hyundai alle auto’s en bussen mag leveren die nodig zijn voor het toernooi. Het gaat om in totaal 96 voertuigen, waaronder de Hyundai Santa Fe, Tucson en KONA. Deze SUV’s worden ingezet voor het vervoer van bijvoorbeeld scheidsrechters, vips, bestuurders, artiesten en andere prominenten.

Mobiliteitspartner van de KNVB

Het is niet voor het eerst dat Hyundai optreedt als autosponsor van een groot voetbaltoernooi. Al sinds 1999 is Hyundai als Official Automotive Partner verbonden aan de Wereldvoetbalbond FIFA. Bovendien sponsort Hyundai de Europese topclubs Chelsea, Atlético Madrid, AS Roma, Hertha BSC en Olympique Lyon. In Nederland is Hyundai mobiliteitspartner van de KNVB. Meer weten over deze samenwerking?

Hyundai en de KNVB

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen