Hyundai laat er geen gras over groeien: kort na zijn werelddebuut op de autoshow IAA in Frankfurt maakt de Veloster N ETCR al zijn eerste testrondjes op het circuit. En dat is best een bijzonder schouwspel: geen gebrul van dikke turbomotoren, in plaats daarvan zoeft de Veloster N vrijwel geruisloos over het circuit. Benieuwd hoe dat klinkt? Bekijk de video hieronder:
Toerwagenkampioenschap ETCR
De eerste rondjes op de Hungaroring bij Boedapest vormen het begin van een reeks uitgebreide testen met de Veloster N ETCR. In 2020 moet de elektrische raceauto van Hyundai klaar zijn. Dan gaat het toerwagenkampioenschap ETCR van start, een gloednieuwe raceklasse voor volledig elektrische auto’s.
Hyundai i30 N TCR en Veloster N TCR
De nieuwe raceauto van Hyundai is gebaseerd op de i30 N TCR en de Veloster N TCR waarmee Hyundai al enige tijd successen viert. Waar de huidige racewagens zijn voorzien van benzinemotoren en voorwielaandrijving, heeft de Veloster N ETCR een elektrische motor die in het midden van de bolide is geplaatst en de achterwielen aandrijft.
Eerste volledig elektrische raceauto
Veloster N ETCR is de eerste volledig elektrische raceauto van Hyundai en wordt gebouwd op het hoofdkwartier van Hyundai Motorsport in het Duitse Alzenau. De ervaringen en kennis die straks tijdens het ETCR-kampioenschap worden opgedaan, wil Hyundai in de toekomst toepassen in zijn geëlektrificeerde modellen.
Is elektrisch rijden iets voor jou?
Benieuwd of elektrisch rijden iets voor jou is? Kom dan eens langs voor een proefrit. De Hyundai IONIQ Electric is direct uit voorraad leverbaar. Zakelijk rijders profiteren daarom dit jaar nog van een gunstige 4% bijtelling.