Hyundai Motorsport kijkt met dubbele gevoelens terug op de Rally van Monte Carlo. In de ouverture van het nieuwe seizoen bleek een podiumplaats nog even te hoog gegrepen, maar verzamelde het team genoeg data om de gloednieuwe hybride-rallyauto Hyundai i20 N Rally1 verder te kunnen perfectioneren en met vertrouwen uit te kijken naar de volgende race, van 24-27 februari in Zweden. Bekijk hieronder de spectaculaire review van de Rally van Monte Carlo:
Voor het eerst met hybride-rallyauto’s
Het was even wennen voor de deelnemers aan de Rally van Monte Carlo. Voor het eerst wordt gereden met een hybride-rallyauto. Deze vervangt de World Rally Car waarmee al sinds 1997 wordt geracet. De nieuwe regels zijn vooral bedoeld om de topklasse van de rallysport veel groener te maken.
Niet de nieuwe hybride-techniek, maar pech gooide roet in het eten van Hyundai Motorsport. Zo kon het gebeuren dat Thierry Neuville met een zesde plaats de hoogst genoteerde Hyundai-coureur was. Vorig jaar nog schreef de Belg de Rally van Monte Carlo op zijn naam. De winst in de legendarische rally ging naar Sébastien Loeb.
1. Toyota 42 punten 2. M-Sport Ford 39 punten 3. Hyundai 13 punten
Maak ook kennis met de Hyundai i20
De Hyundai i20 N Rally1 is gebaseerd op de Hyundai i20, een sportieve compacte middenklasser die bij elke Hyundai-dealer in de showroom staat en gebruikmaakt van 48-volt Mild Hybrid-technologie dat zorgt voor 3 tot 4 procent minder benzineverbruik en CO2-uitstoot. Benieuwd naar deze sportieve compacte middenklasser?